پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
به زودی بزرگراه تهران- شمال از روستای کوتنای قائم شهر عبور خواهد کرد و این بزرگراه در سر راهش، هر چه هست را نابود می کند و هر چه درخت را می بلعد و پرندگان و حیوانات را بی آشیان می سازد/هنرمندان و فعالان محیط زیست دغدغه دارند و نگران جنگل و نسوم شان هستند.
شعارسال: کوتنا، روستایی است از توابع بخش مرکزی قائم‌شهر در 7 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان که مرکز دهستان کوهساران است.

در قسمت جنوبی این روستای زیبا، دره کوچکی قرار دارد به نام "نسوم"، با جنگل هایی باستانی و کهن و خجیر که قابلیت گردشگری دارد. این منطقه جنگلی باستانی تا چند روستای مجاور نیز دنباله دارد.

از قرار بخشی از بزرگراه تهران به شمال، از سوادکوه به همین منطقه جنگلی "نسوم" می رسد و اگر این طرح اجرا شود، "نسوم" کهن و باارزش و پرخاطره به طور کامل از بین خواهد رفت.

به زودی بزرگراه تهران- شمال از روستای کوتنا عبور خواهد کرد و این بزرگراه در سر راهش، هر چه هست را نابود می کند و هر چه درخت را می بلعد و پرندگان و حیوانات را بی آشیان می سازد.

کسی با توسعه مخالف نیست، اما در هماوردی توسعه با انسان و درخت و پرنده، اولویت ما باید محیط زیست باشد.

حال این بزرگراه و نابودی منطقه جنگلی "نسوم و آوارگی موجودات زنده، هنرمندان و فعالان محیط زیست را که در چنین مواقعی آوانگارد و پیشرو هستند، به دغدغه انداخته تا اندیشه ای کنند.

آن ها ضمن اعتراض مدنی و هنرمندانه، پیشنهاد می کنند متولیان احداث این بزرگراه که در حال خریداری زمین های کشاورزی و باغات اطراف کوتنا هستند، زمین های کناری این جنگل را خریداری کنند تا به نوعی جنگل دور زده شود و آسیبی به آن نرسد. در این صورت هم جاده ساخته می شود و هم جنگل با درختان منحصر به فرد و موجودات داخل آن می ماند برای آیندگان.

هنرمندان و فعالان محیط زیست دغدغه دارند و نگران جنگل و نسوم شان هستند. مازندنومه این دغدغه را در روزهای آینده نیز پیگیری خواهد کرد.

برخی آثار هنرمندان در اعتراض به نابودی جنگل نسوم و ساخت بزرگراه در این مکان گردشگری و باستانی؛ به ترتیب: مرتضی افراشی از تهران- اردشیر میرکنگره-فرهاد گاوزن- مرتضی افراشی-عادل یونسی- فرزانه فاضلی-رضا شکاری- محمد رضایی کلانتری و رسول کاظمی.











با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت مازندنومه، تاریخ انتشار ‌شنبه 11 مهر 1394، کد مطلب: - : www.mazandnume.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
0
0
چه حرکت جالبی . جا داره توسط سازمان های مردم نهاد محیط زیستی سایر استان ها الگو برداری بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
0
موافقم باید الگکو برداری کرد
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
هرچند حرکت انجام شده توسط سازمان های مردم نهاد حرکت جالب و قابل الگوبرداری است، اما متن ارایه شده مرتبط با استان ایلام نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین