پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۸۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به‌منظور حمایت غذایی از بخش‌های آسیب‌پذیرتر جامعه، بر اساس توافق مجلس و دولت، میزان کمک هزینه غذایی هر خانوار با توجه به جمعیت آن مشخص شده است.

شعارسال: عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه «دولت در آبان ماه به 11 میلیون نفر از کارگران، کارمندان، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و افرادی که درآمدی کمتر از سه میلیون تومان در ماه دارند بسته حمایت غذایی می‌دهد»، گفت: این بسته برای خانوار یک نفره فارغ از مستمری و یارانه‌ای که ماهانه دریافت می‌کند، 40 هزار تومان، برای خانوار دو نفره 80 هزار تومان، خانوار سه نفره 110 هزار تومان، خانوار چهار نفره 135 هزار تومان، خانوار 5 نفره 145 هزار تومان خواهد بود.

عزیزی افزود: ساز و کار به این صورت خواهد بود که این مبالغ به حساب یارانه افراد واریز می‌شود و پس از آن می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند و امیدواریم این مبالغ در مراحل بعد افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: با صحبتی که صبح امروز با معاون اول رئیس‌جمهوری انجام دادم، مقرر شد برای سقف11 میلیون نفر در این مرحله اقدام شود و در مرحله بعد به 30 میلیون نفر برسند تا آن‌هایی که آسیب‌پذیر هستند در این وضعیت تورم کمرشکن، آسیب کمتری ببینند.

**حمایت دولت از افزایش حقوق کارگران و کارمندان

این نماینده مجلس تأکید کرد: معاون اول رئیس‌جمهوری از افزایش حقوق کارمندان و کارگران و توجه به اقشاری که نه کارمند و نه کارگر هستند استقبال کرد و مجلس نیز از این امر حمایت می‌کند.

عزیزی با بیان اینکه «باید بپذیریم تورم در جامعه وجود دارد و کالاها گران شده‌اند»، افزود: قیمت‌ها و هزینه‌ها افزایش داشته و حقوق کارمندان و کارگران کفاف زندگی را نمی‌دهد. از همین رو، لازم است اقدامات حمایتی افزایش پیدا کند.

وی گفت: باید توجه شود افرادی که زیر سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند، آسیب نبینند. همان‌طور که در طرح تحول سلامت نیز به این موضوع توجه شد و مصوب کردیم هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی برای روستاییان و عشایر و کشاورزان تا 97 درصد و شهری‌ها تا 94 درصد پرداخت شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21آبان 1397 ، کدخبر: 83096905: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
م.م77
مید وارم که با برنامه ریزی درست به تمام قشر کارگران و کارمندان و همه ی نیازمندان تعلق بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین