پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: پروازهای ایرانی به ترکیه و لبنان لغو نمی شود.

شعارسال: مقصود اسعدی سامانی گفت: انتشار خبر تحویل ندادن سوخت‌ به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌ های ترکیه و لبنان به منزله قطع پروازهای ایران به این فرودگاه‌ها نیست و در حال حاضر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نسبت به این مسئله اعتراض کرده و سازمان هواپیمایی کشوری مشغول رایزنی برای تغییر این وضعیت است.

وی افزود: عدم سوخت‌ رسانی به پروازهای ایرانی در فرودگاه‌ های ترکیه از اول نوامبر آغاز شده و در لبنان پس از چهارم نوامبر و تشدید تحریم امریکا علیه ایران، سوخت موردنیاز هواپیمای ایرانی تأمین نشده است.

وی افزود: شرکت‌های خصوصی مسئول سوخت‌ رسانی در فرودگاه‌ های ترکیه و لبنان هستند که سوخت‌ رسانی به پروازهای ایران را انجام نداده‌اند و این اتفاق به‌ منزله یک سیاست از جانب دولت این کشورها نیست.

دیر انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: از سوی دیگر انتشار خبر عدم سوخت‌رسانی به پروازهای ایرانی در این فرودگاه‌ها به منزله قطع پروازهای ایران به این فرودگاه‌ها نیست چراکه در حال حاضر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نسبت به این مسئله موضع‌گیری کرده و سازمان هواپیمایی کشوری نیز مشغول رایزنی برای تغییر این وضعیت است.

وی از تداوم پروازهای ایرانی به این فرودگاهها خبر داد و گفت: خوشبختانه پروازهای ایران به این فرودگاه‌ها برقرار است و در هر هفته ۲۰۰ پرواز برنامه‌ای میان ایران و ترکیه در جریان است و سالانه ۲.۵ میلیون مسافر ایرانی برای سفر وارد شهرهای مختلف ترکیه می‌شوند.

اسعدی سامانی همچنین با اشاره به وضعیت خطوط هوایی در ماههای اخیر گفت: ماه آبان، ماه پرکاری برای شرکت‌های هواپیمایی بود. این شرکت‌ها بر اساس روند سال‌های گذشته برای حداکثر خدمات‌ دهی به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین برنامه‌ریزی کردند. پیش از ایام اربعین برای جلوگیری از حضور عوامل دلال و واسطه‌گر از سوی شرکت‌های هواپیمایی سقف نرخی برای بلیت پرواز به عراق از دوم تا دوازدهم آبان مشخص و عوامل توزیع هم اعلام شدند و با پیگیری انجام‌ شده خوشبختانه در اربعین امسال تخلف زیادی در ارتباط با پروازهای عراق ثبت‌ نشده است و شرکت‌های هواپیمایی بر اساس نرخ توافق شده و برنامه‌ ریزی خدمات را ارائه کردند.

وی افزود: باوجود بدهی بیش از 15 میلیون دلاری شرکت‌های هواپیمایی ایران به فرودگاه نجف، مسئولان این فرودگاه در این ایام به‌ خوبی با طرف های ایرانی همکاری کردند و همزمان با ایام اربعین، گروهی از انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای ملاقات و مذاکره با مسئولان فرودگاه نجف به عراق سفر کردند تا خدمات بهتر و بیشتری به زائران عتبات عالیات ارائه کنند که ماحصل این مذاکرات افزایش سقف پروازهای دو طرف به 120 پرواز در هفته بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوناپرس، تاریخ انتشار: 21آبان 1397 ، کدخبر: 27093: www.econapress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین