پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴
به نظر می‌رسد برکناری «ایگور کولاکوویچ» از سرمربیگری تیم ملی والیبال، به معضلی برای فدراسیون والیبال تبدیل شده است. درحالی‌که احمد ضيایی، رئیس این فدراسیون، اوایل مهرماه وعده داد تا تکلیف او را در 45 روز مشخص کند اما با گذشت این بازه زمانی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

شعار سال: سرمربی مونته‌نگرویی که دوسالی می‌شود هدایت بلندقامتان ایران را به عهده دارد، پیش از مسابقات قهرمانی جهان قراردادش را برای دو سال دیگر تمدید کرد. اما ایگور در حالی از این رقابت‌ها بازگشت که با کسب عنوان سیزدهمی نتیجه مطلوبی نگرفت و نتوانست انتظارها را برآورده کند. در این شرایط بود که زمزمه‌های فسخ قرارداد او با فدراسیون والیبال شنیده شد.

سرمربی تیم ملی والیبال ماهانه مبلغی حدود 15 هزار دلار دریافت می‌کند که با این اوصاف، حقوق سالانه او حدود 180 هزار دلار است و این مبلغ برای دو سال 360 هزار دلار خواهد بود. با توجه به اینکه مدت کمی از قرارداد دوساله دوم این مربی گذشته است، اخراج ایگور برای فدراسیون والیبال هزینه هنگفتی خواهد داشت؛ به‌ویژه‌ در شرایطی که نوسانات ارزی مجموعه ورزش کشور را با چالش جدی روبه‌رو کرده است. این در حالی است که شنیده می‌شود حقوق ماهانه کولاکوویچ در قرارداد دوساله دوم او افزایش چشمگیری هم نسبت به قرارداد اولش داشته است. اما دلیلی که باعث شده تا تصمیم‌گیری درباره حضور یا عدم حضور ایگور به تعویق بیفتد، وضعیت رئیس فدراسیون است. ضیایی قانونا فقط یک روز دیگر رئیس فدراسیون والیبال است و باید صندلی ریاست را ترک کند. او که مشمول قانون بازنشسته است، دیگر نمی‌تواند فعالیتی در این مجموعه داشته باشد. دولت درست از زمانی که فدراسیون تصمیم گرفت عذر ایگور را بخواهد، فرصت دوماهه‌ای به مدیران بازنشسته داد تا از سمت‌هایی که دارند، کنار بروند؛ موضوعی که ضیایی در همه این مدت به آن بی‌توجه بوده و قصدی برای خداحافظی ندارد. بااین‌حال، اول باید دید وضعیت رئیس فدراسیون به کجا می‌انجامد و بعد منتظر روشن‌شدن تکلیف کولاکوویچ بود. ضیایی نیز در صحبت‌هایش گفته که باید تا 24 آبان صبر کرد و دید چه اتفاقی می‌افتد.
امیرحسین منظمی، دبیر فدراسیون والیبال، در تازه‌ترین اظهارنظری که داشته است، تلویحا به رفتن کولاکوویچ اشاره می‌کند و می‌گوید که او شانس کمی برای بقا دارد: «کولاکوویچ برای دو سال دیگر با تیم ملی والیبال ایران قرارداد دارد اما همه اهالی والیبال اذعان دارند که عملکرد تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی جهان و لیگ‌های جهانی خوب نبوده است. به همین دلیل باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد و کولاکوویچ درباره این نتایج به ما پاسخ دهد. نه‌تنها کولاکوویچ، بلکه همه بازیکنان نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.»
اینها همه در حالی است که فدراسیون والیبال باید تبعات فسخ قرارداد سنگین سرمربی تیم ملی را بپذیرد که منظمی در واکنش به آن می‌گوید: «مطمئنا فسخ قرارداد تبعات مالی را به همراه خواهد داشت اما مطمئن باشید کاری را خواهیم کرد که در صورت جدایی کمترین خسارت به فدراسیون وارد شود.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 23 آبان 97، شماره: 3291


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین