پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: یک فوریت برگشت ۳۲ هزار میلیارد ریال عوارض شهرداری‌ها تصویب شد.عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در دفاع از این موضوع از نمایندگان درخواست کردم به این فوریت رأی مثبت دهند، شهرداری‌ها در وضعیت بسیار نامساعدی از نظر اعتبارات قرار گرفته‌اند، باید در اسرع وقت این اعتبار به شهرداری‌ها بازگردانده شود.وی گفت: هیأت رئیسه مجلس باید در اسرع نامه‌ای را به دولت بنویسد و تاکید کند که در بازگرداندن این اعتبار تسریع کند، اگر این کار صورت نگیرد 800 شهرداری در کشور با مشکل مواجه خواهند شد.

شعار سال: حمیدرضا حاجی‌بابایی از تصویب یک فوریت برگشت 32 هزار میلیارد ریال عوارض شهرداری‌ها خبر داد و اظهار کرد: در تذکر آیین‌نامه‌‌ای در موافقت با این طرح در صحن مجلس عنوان کردم براساس ماده 39 برنامه ششم توسعه تمام درآمدهای هدفمندی یارانه ها باید در جدولی در مجلس در لوایح بودجه سنواتی مطرح شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه تخلف آیین‌نامه‌ای صورت گرفته است، گفت: در اثبات این تخلف، دلیل آشکار عدم طرح و تصویب این طرح در صحن مجلس به روال موجود که اخذ دوسوم رأی پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف در صحن است.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در دفاع از این موضوع از نمایندگان درخواست کردم به این فوریت رأی مثبت دهند، شهرداری‌ها در وضعیت بسیار نامساعدی از نظر اعتبارات قرار گرفته‌اند، باید در اسرع وقت این اعتبار به شهرداری‌ها بازگردانده شود.

وی گفت: هیأت رئیسه مجلس باید در اسرع نامه‌ای را به دولت بنویسد و تاکید کند که در بازگرداندن این اعتبار تسریع کند، اگر این کار صورت نگیرد 800 شهرداری در کشور با مشکل مواجه خواهند شد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: طرح دوفوریتی بازگشت اعتبار حاصل از عوارض فروش نفت به شرح ذیل توسط 183 نفر از نمایندگان مجلس تهیه و به هیأت رئیسه تقدیم شده که امروز یک‌فوریت آن به تصویب رسید.

وی در ضرورت این طرح دوفوریتی گفت: کمبود منابع مالی وجه اشتراک بیشتر شهرداری‌ها و عمده‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری است، این مشکل در شهرهای کوچک و میانی به دلیل محدودیت در وضع عوارض و ایجاد درآمدهای محلی که ارتباط مستقیمی با ظرفیت‌ها و بنیان‌های اقتصادی شهر دارد؛ وضعیت بحرانی‌تری را ایجاد کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط طوری شده که بدون حمایت دولت و برنامه‌ریزی صحیح و کنترل و نظارت هزینه‌کرد منابع مالیات بر ارزش افزوده، امکان ارائه هیچ نوع خدماتی به شهروندان وجود ندارد.

وی در ادامه تبیین ضرورت‌های این طرح دوفوریتی گفت، در چند سال اخیر به موجب تبصره (2) ماده (39) قانون مالیات برارزش افزوده، عوارض وصولی فرآورده‌های نفتی به حساب مرکز وجوه وزارت کشور که دستگاه اصلی متولی امور شهرداری‌ها و دهیاری است، واریز و طبق ترتیبات قانونی میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شده است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: با مدیریت صحیح این منابع هر چند محدود از افزایش مشکلات شهرها به خصوص شهرهای زیر صد هزار نفر جلوگیری بعمل آمده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: در فرآیند بررسی و تصویب قانون بودجه سال 1397، متاسفانه 32 هزار میلیارد ریال از عوارض فرآورده‌های نفتی سهم شهرداری ها علی رغم مغایرت با برنامه ششم توسعه و قانون مالیات بر ارزش افزوده و برخلاف روند بررسی تبصره‌های قانون بودجه در قالب بند (110) تغییرات متفرقه تصویب شده است.

وی بیان کرد: در این دو فوریت نمایندگان امضاکننده اعتقاد دارند که حذف این منابع احتمال بروز مشکلات متعدد و حتی نگرانی وقوع بحران کارگری در شهرداری‌ها وجود دارد؛ لذا طرح ذیل با قید دوفوریت برای رفع مشکل به هیات رئیسه تقدیم شد که امروز یک فوریت آن پس از سخنان موافقان و مخالفان تصویب شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس تاریخ انتشار 13 تیر97، کدخبر: 13970413000686، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
س.ح75
31هزار میلیارد عوارض
یاابلفضل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین