پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۹۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای جزئیات برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری سال ۹۷ این دانشگاه و تقدیر از پژوهشگران برتر را ابلاغ کرد.

شعارسال:معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای جزئیات برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری سال ۹۷ این دانشگاه و تقدیر از پژوهشگران برتر را ابلاغ کرد.

بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای خطاب به رؤسای واحدهای جامع مستقل و رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری سال ۹۷ را اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در رابطه با مراسم هفته پژوهش و فناوری سال ۹۷ دانشگاه و به منظور حضور یکپارچه و برگزاری هماهنگ مراسم هفته پژوهش و فناوری در سال جاری، همگام با ستاد ملی هفته پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستادهای هفته پژوهش و فناوری مستقر در مراکز استان‌ها، به آگاهی می‌رساند استان‌ها و واحدهای دانشگاهی تابع آنها می‌توانند با همکاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان‌ با رعایت نکات موجود مراسم یاد شده را در بازه زمانی ۲۴ تا ۳۰ آذرماه برگزار کنند.

براساس بندهای این بخشنامه، استان‌ها و واحدهای دانشگاهی باید با رعایت اصل صرفه‌جویی در هزینه‌ها نسبت به برگزاری با کیفیت مراسم مربوط به جشنواره، نمایشگاه و سایر موارد مشابه در این هفته اقدام کنند.

همچنین تمام مراسم در نظر گرفته شده پژوهشی برای واحدهای دانشگاهی و استان‌ها در سه بخش تقدیر از پژوهشگران، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار و سایر مراسم با توجه به دستورالعمل‌ موجود در برنامه قابل اجراست.

در این بخشنامه تأکید شده: ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان‌ها با عضویت دبیر هیأت امنای استان، رئیس شورای پژوهش و فناوری استان، دو تن از روسایواحدهای دانشگاهی استان و یک تا سه تن از معاونان پژوهش و فناوری یا معاونان علمی آن استان تشکیل ‌شود. این ستاد در واحدهای دانشگاهی با عضویت رئیس واحد (رئیس ستاد)، معاون پژوهش و فناوری یا معاون علمی واحد (دبیر ستاد)، معاونان و سه تن از اعضای هیأت علمی واحد به همراه مسئول روابط عمومی واحد (اعضای ستاد) تشکیل ‌شود.

در این بخشنامه درخصوص تقدیر از پژوهشگران برگزیده آمده است: واحدهای دانشگاهی با درجه جامع، بسیار بزرگ و بزرگ می‌توانند به منظور تشویق و ترغیب پژوهشگران و برای هر دانشکده و متناسب با گروه‌های آموزشی هفت‌گانه (۱- علوم انسانی، ۲- فنی و مهندسی، ۳- هنر و معماری، ۴- کشاورزی، ۵- دامپزشکی، ۶- علوم پایه، ۷- علوم پزشکی «علوم پایه، پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی») یک پژوهشگر نمونه، واحدهای دانشگاهی متوسط سه پژوهشگر دارای شرایط و واحدهای دانشگاهی کوچک دو پژوهشگر نمونه را انتخاب و به ستاد استان معرفی کنند.

در این بخشنامه تأکید شده: ستاد هفته پژوهش و فناوری استان موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن بررسی و تأیید امتیازهای پژوهشگران منتخب معرفی شده از سوی واحدها با شاخص‌های مربوط (اولویت‌ پژوهشگران معرفی شده برای ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه) پژوهشگرانی که در پنج سال گذشته انتخاب و معرفی نشده‌اند را انتخاب کرده و ضمن تأیید و اعلام به واحدهای دانشگاهی، نفرات اول پژوهشگران در هر یک از گروه‌های هفت‌‌گانه (۱- علوم انسانی، ۲- فنی و مهندسی، ۳- هنر و معماری، ۴- کشاورزی، ۵- دامپزشکی، ۶- علوم پایه، ۷- علوم پزشکی «علوم پایه، پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی») را به عنوان پژوهشگر برگزیده استان (با در نظر گرفتن اعمال ضرایب وزنی بیشتر به تولیدات علمی که به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده است، مطابق ردیف دو بند د) تشویق کنند.

براساس بندهایی از این بخشنامه، به منظور کاهش هزینه‌های غیرضروری در برگزاری مراسم پژوهش و فناوری در سال جاری فقط کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی، سخنرانی‌ها و هم‌اندیشی‌های علمی و... که با توانمندی‌های پژوهشی واحدهای دانشگاهی مطابقت داشته باشد پس از کسب مجوز از ستاد هفته پژوهش و فناوری استان می‌تواند در واحدها برگزار شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار26آبان 97، کدخبر: 326305،www. ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین