پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: میزان موالید در هفت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان سمنان ۹.۲ درصد کاهش یافت.

شعار سال: عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان، گفت: در مجموع میزان موالید در کل کشور آمار کاهشی داشته است.

وی با اشاره به میزان ولادت در استان سمنان در مدت هفت ماهه امسال گفت: در مجموع امسال پنج هزار 724 نوزاد در هفت ماهه امسال متولد شدند.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه میزان موالید نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته اشت خاطرنشان کرد: در هفت ماهه سال گذشته شش هزار و 307 نوزاد در استان سمنان متولد شدند.

آمار فوت در سمنان افزایش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به افزایش آمار فوت در این استان نسبت به سال گذشته گفت: میزان وفات در سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.2 افزایش یافت.

قندالی افزود: در هفت‌ماهه سال گذشته یک‌هزار و 819 وفات در استان سمنان ثبت شد و امسال با افزایش 4.2 درصدی به یک‌هزار و 896 مورد رسید.

کشور با شتاب زیادی به سمت پیری می‌رود

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به کاهش میزان موالید در کشور و همچنین این استان گفت: کشور با شتاب زیادی به سمت پیری می‌رود.

قندالی با اشاره به اینکه سیاست کشور روند افزایش جمعیت و فرزند آوری بوده است تصریح کرد: اگر روند فرزند آوری به‌ همین شکل در کشور ادامه یابد وضعیت از این بدتر و رو به پیری خواهد شتافت.

وی با اشاره به برخی از علل کاهش میزان موالید در کشور گفت: بالا رفتن سن ازدواج یکی از علل مهم در این زمینه است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه امروز جوانان تقریباً با میانگین سنی 28 سال و بیشتراقدام به ازدواج می‌کنند تصریح کرد: دیر ازدواج کردن افراد یکی از عوامل کاهش رشد موالید در کشور استقندالی با بیان اینکه مشکلات متعددی سبب بالا رفتن سن ازدواج شده است افزود: در ایران مشکلات اقتصادی سبب بالا رفتن ازدواج شده است.

وی با بیان اینکه زوجین در سال اول میل به بچه‌دار شدن ندارند تصریح کرد: با توجه به اینکه سن ازدواج بالا رفته و بنا بر توصیه پزشکان به دنیا آمدن فرزند دوم باید با سه سال فاصله از فرزند اول همراه باشد بیشتر افراد به داشتن یک کودک اکتفا می‌کنند و این امر سبب کاهش میزان موالید در کشور شده است.

گرمسار و سمنان در سرشماری 95 بیشترین نرخ رشد جمعیت را داشتند

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به اینکه بیشترین نرخ رشد جمعیت در سرشماری سال 95 مربوط به شهرستان گرمسار و سمنان بوده است تصریح کرد: شهرهای سمنان، سرخه، مهدی‌شهر، گرمسار وآرادن به دلیل دارا بودن نواحی صنعتی مهاجرپذیر بوده و بیشتر اتباع افغان در این شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند.

قندالی با بیان اینکه نرخ رشد و یا کاهشی موالید بعد از پایان سال اعلام می‌شود تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با 34.8 درصدی بیشترین نرخ ولادت را در کشور در سال 96 به خود اختصاص داده استوی تصریح کرد: نرخ موالید به‌طور میانگین در کشور در سال گذشته 18.8 در هزار بوده و استان گیلان با 11.5 درصد کمترین میزان نرخ موالید را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه میزان نرخ موالید در استان سمنان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر بوده است افزود: نرخ موالید در سمنان سال گذشته 15.2 درصد ثبت شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مرآت، تاریخ انتشار 27 آبان 97، کد مطلب: -، www.meraatnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
ع.ق74
وای خدا این امار خیلی بدیه و مقدارشم زیاده!
مسئولان برن بررسی کنن و ریشه یابیش کنن
این اتفاقات تو بلند مدت پدر کشور رو از لحاظ نیروی کارجوان در میاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین