پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۸
فدراسیون فوتبال در وضعیت عجیبی گرفتار شده است. از یک‌سو بحث کم و کیف ماندگاری مهدی تاج در سمتش که حرف و حدیث‌های مربوط به آن تا عصر دیروز و برگزاری جلسه فوق‌العاده هیات‌رئیسه فدراسیون هم ادامه داشت باعث استرس مدیران این مجموعه شده و از سوی دیگر حاشیه‌های روزافزون تیم‌ملی و کارلوس کی‌روش عرصه را بر مدیران فدراسیون تنگ کرده است. بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا یک شاهد عینی افشا کرد که مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی به‌خاطر قهرمان نشدن پرسپولیس خوشحالی‌اش را با مشت گره کرده نشان داده است. پس از بازی دوستانه با ترینیدادوتوباگو هم پیگیری این موضوع از سوی یک خبرنگار منجر به برخورد فیزیکی اوسیانو کروز، دستیار اول کی‌روش با او شد. در پی حوادث رخ داده، فضای بسیار سنگینی علیه تیم‌ملی ایجاد شد و دیروز موج بزرگی از اظهارنظرها علیه کی‌روش و «کاپیتولاسیون پرتغالی» او در رسانه‌ها پدید آمد.

شعارسال: فدراسیون فوتبال در وضعیت عجیبی گرفتار شده است. از یک‌سو بحث کم و کیف ماندگاری مهدی تاج در سمتش که حرف و حدیث‌های مربوط به آن تا عصر دیروز و برگزاری جلسه فوق‌العاده هیات‌رئیسه فدراسیون هم ادامه داشت باعث استرس مدیران این مجموعه شده و از سوی دیگر حاشیه‌های روزافزون تیم‌ملی و کارلوس کی‌روش عرصه را بر مدیران فدراسیون تنگ کرده است. بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا یک شاهد عینی افشا کرد که مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی به‌خاطر قهرمان نشدن پرسپولیس خوشحالی‌اش را با مشت گره کرده نشان داده است. پس از بازی دوستانه با ترینیدادوتوباگو هم پیگیری این موضوع از سوی یک خبرنگار منجر به برخورد فیزیکی اوسیانو کروز، دستیار اول کی‌روش با او شد. در پی حوادث رخ داده، فضای بسیار سنگینی علیه تیم‌ملی ایجاد شد و دیروز موج بزرگی از اظهارنظرها علیه کی‌روش و «کاپیتولاسیون پرتغالی» او در رسانه‌ها پدید آمد.

شکایت از کارشناس بی‌بی‌سی

موج اخیر باعث شد سرانجام فدراسیون فوتبال سکوتش را بشکند و به موضوع واکنش نشان بدهد. یک هفته بعد از انتشار خبر شادی لوپز، مربی گلرهای تیم‌ملی از عدم قهرمانی پرسپولیس تازه فدراسیون به صرافت تکذیب این موضوع افتاده است. در بیانیه رسمی منتشر شده در این مورد می‌خوانیم: «طی چند روز گذشته صحبت‌های بی‌پایه و اساسی توسط مهرداد مسعودی که اصولا کارشناس رسمی بی‌بی‌سی است، مطرح شده است. تاکید می‌داریم که این موضوع به‌صورت کامل کذب بوده و اساسا آن را تکذیب می‌کنیم. فدراسیون فوتبال ایران شکایت رسمی خود را از مهرداد مسعودی به فدراسیون فوتبال قطر، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده و همین‌طور ایشان از تمامی ارتباط‌ها و نزدیک شدن به تیم‌ملی ممنوع خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه همکاری با تیم‌ملی فوتبال ایران را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که بیش از صد نفر دیگر در روز مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا در محل VIP ورزشگاه آزادی حضور داشتند و تنها ایشان این تهمت‌ها و دروغ‌ها را مطرح کرده و ابراز خوشحالی زیکو را به دستیار برزیلی - پرتغالی که دوستی قدیمی با زیکو داشته به تیم‌ملی مرتبط کرده است. این رفتار و دروغ‌های مسعودی غیرقابل قبول و تاسف‌آور است.» این درحالی است که مسعودی نامی ناآشنا در فوتبال نیست و الان هم مسوولیت مشاور فدراسیون فوتبال قطر را بر عهده دارد. او پیش‌تر سمت‌های رسانه‌ای هم در فیفا داشته است و بعید است بتوان به این راحتی او را به خلاف‌گویی متهم کرد. به علاوه تمرکز فدراسیون روی حضور کارشناسی مسعودی در شبکه بی‌بی‌سی درحالی صورت می‌گیرد که همین حالا یکی از مربیان جوان لیگ برتری با سابقه مشابه درحال کار است و از همین مجموعه کارت مربیگری دریافت کرده!

بدون عذرخواهی

موضع فدراسیون در زمینه حمله دستیار کی‌روش به یک خبرنگار هم محل بحث است؛ جایی که نشانی از عذرخواهی یا دلجویی از این خبرنگار و جامعه رسانه‌ای یا حتی مردم دیده نمی‌شود. در این بخش از بیانیه آمده است: «اتفاقی که پس از دیدار تیم‌ملی در ورزشگاه رخ داد توسط یکی از خبرنگارانی بود که بدون احترام به قوانین برگزاری مسابقات فوتبال و با حضور در مکانی در استادیوم که نباید حضور داشته باشد (پشت دروازه تیم‌ملی در طول تمرین بازیکنان پس از بازی) و همین‌طور در نزدیکی اتوبوس تیم‌ملی اصرار به گرفتن مصاحبه درخصوص موضوعی داشت که مسعودی آن را مطرح کرده بود که موجب ناراحتی کمک مربی تیم‌ملی شده است.»‌ گیریم که کار خبرنگار غلط بوده، اما چه کسی مجوز برخورد فیزیکی و هتاکی را برای اعضای کادر فنی تیم‌ملی صادر می‌کند؟ البته که انتظار عذرخواهی داشتن در این قبیل موارد بیهوده است؛ چه اینکه پیش‌تر نیز بعد از توهین میک مک درموت به حمید استیلی هیچ‌کس برای دلجویی از یکی از بزرگان فوتبال ایران پا پیش نگذاشت.

انتقاد کی‌روش از چمن آزادی!

اما در روزهایی که کارلوس کی‌روش و شاگردانش با رسانه‌های ایرانی قهر هستند و تصمیم دارند هیچ حرفی نزنند، انتشار ویدئوی مصاحبه کی‌روش با خبرنگار اهل ترینیدادوتوباگو حسابی سروصدا کرده است. کی‌روش که در نشست‌های قبل و بعد از بازی دوستانه با این تیم شرکت نکرد، پس از مسابقه در رختکن به خبرنگار اهل این کشور گفته است: «امروز متاسفانه چمن ورزشگاه برای دو تیم از کیفیت بالایی برخوردار نبود چون در ایران خیلی باران باریده اما من فکر می‌کنم که با این حال این بازی برای دو تیم منفعت‌هایی داشت. ما از سال ۲۰۱۴ با یکدیگر روبه‌رو نشده بودیم. خیلی چیزها عوض شده، برخی از بازیکنانی که آن سال با آنها روبه‌رو شدیم هنوز هم در تیم‌ملی ترینیدادوتوباگو هستند و دو، سه بازیکن هم از آن بازی هنوز در تیم من حضور دارند اما همه با همان کیفیت و با همان رویکرد بازی می‌کنند. داشتن فرصت بازی مقابل ترینیدادوتوباگو فوق‌العاده‌ بود.» به این ترتیب ناراحتی دیگری برای اهالی رسانه در ایران به وجود آمد که چرا کی‌روش در یک روز با خبرنگار خارجی مصاحبه کرد، اما رسانه‌های داخلی را نادیده گرفت؟

سکوتی که امروز می‌شکند

در عین حال اما سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد امروز از ساعت ۱۱ صبح نشست خبری کارلوس کی‌روش در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار خواهد شد؛ نشستی که می‌تواند به منزله شکستن یک هفته سکوت و افشای بسیاری از مسائل باشد. همه منتظرند ببینند این بار عامل اصلی دلخوری و قهر مربی پرتغالی چیست و فرمان سکوت را چه کسی صادر کرده. پیش‌تر مسوول رسانه‌ای تیم‌ملی بین دو نیمه بازی دوستانه با ترینیدادوتوباگو گفته بود کی‌روش اگر لب باز کند و عامل ناراحتی‌اش را بگوید، معلوم خواهد شد که حق با او بوده. امروز همان روز است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:27 آبان 1397 ، کدخبر3464781:www.donya-e-eqtesad.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین