پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
معاون بهره برداری آب منطقه‌ای مازندران گفت: تاکنون ۴۱ درصد از حجم مخازن سد‌های مازندران، معادل ۱۳۶ میلیون متر مکعب آبگیری شده است.

شعار سال: سید جمال موسوی معاون بهره برداری آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اهمیت سد‌ها در تامین آب زراعی و شرب استان از اقدامات شرکت برای ذخیره سازی آب در سد‌ها گفت: تاکنون ۴۱ درصد از حجم مخازن سد‌ها آبگیری شد که این رقم معادل ۱۳۶ میلیون متر مکعب است.

وی با مقایسه وضعیت آبگیری سد‌ها در طی دوسال گذشته افزود: گرچه تاکنون حدود ۱۷ میلیون متر مکعب نسبت به سال ۹۶ افزایش حجم ذخیره آب در سد‌ها صورت گرفت، اما این رقم در مقایسه با سال ۹۵ که حجم ذخیره آب در چنین روزی حدود ۲۲۳ میلیون متر مکعب بود، حدود ۸۸ میلیون متر مکعب کمتر است.

موسوی با بیان اینکه از ۳۲۷ میلیون متر مکعب حجم ذخیره سد‌های استان حدود ۳۰۴ میلیون آن در سد‌های شهید رجایی و البرز ذخیره می شود گفت: آبگیری در این سد‌ها برای استان بسیار مهم است که تاکنون ۲۶ درصد از حجم مخزن سد شهید رجایی معادل ۴۲ میلیون متر مکعب و ۵۶ درصد از حجم ذخیره سد البرز معادل ۸۰ میلیون متر مکعب ذخیره شده که در سد شهید رجایی حدود ۱۰ میلیون متر مکعب و در سد البرز حدود ۵ میلیون متر مکعب در مقایسه با سال ۹۶ حجم بیشتری ذخیره شد، اما میزان ذخیره آب در سال ۹۵ در سد شهید رجایی ۸۷ میلیون متر مکعب بوده که رقم مذکور بیش از دو برابر حجم ذخیره فعلی است و در سد البرز ۱۲۰ میلیون متر مکعب در سال ۹۵ ذخیره داشتیم که حدود ۳۳ درصد بیشتر از شرایط کنونی است.

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای مازندران روند پر شدگی سد‌های استان را امسال بجز سد برنجستانک که حدود ۲۴ درصد کمتر است مثبت ارزیابی کرد و افزود: بارش‌هایی که در چهارماهه آخر امسال اتفاق می‌افتد میزان ذخیره آب به شرایط مطلوب برسد.

موسوی ضمن تاکید بر آمادگی کشاورزان برای فصل زراعی آتی در زمینه تامین، انتقال و بهره برداری از آب‌های سطحی و زیرزمینی خواست در لایروبی انهار، بازسازی سردهنه ها، آبگیری آب بندان‌ها و تمدید و تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه، اخذ مجوز موتور پمپ‌ها و تمدید آن و همچنین آب تخت اراضی و شخم و شیار زمستانه به موقع اقدام کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 27 آبان 97، کد مطلب: 6734088، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین