پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کوچ یا تصدی همزمان پست هیئت مدیره شرکت‌های زیر مجموعه شستا توسط مدیران سایپا این روزها بعد از افشای اسامی اعضای هیئت مدیره، موضوعی ابهام برانگیز برای کارشناسان و اصحاب رسانه شده است. اینکه تعداد زیادی از مدیران سایپا علیرغم اینکه تخصص لازم را ندارند در زیر مجموعه های شستا عضو هیئت مدیره شوند موضوعی است که نهادهای نظارتی می بایست بررسی کنند.گزارش علاوه بر توضیحات، در برگیرنده جوابیه ارسالی توسط خودرو سازی سایپا نیز می باشد.
شعارسال: سید علیرضا محمودی که سال گذشته با حکم جهرودی قائم مقام مدیرعامل در امور بازیابی و فروش ساپیا شد، یکی از این مدیران است، علیرضا محمودی در حال حاضر علاوه بر قائم مقامی در سایپا ۴ پست دیگر به ترتیب زیر دارد.

۱-نائیب رئیس هیئت مدیره ایمن خودرو شرق متعلق به تعاونی اعتبار ایران خودرو( از بهمن 90 تاکنون)

۲- رئیس هیئت مدیره و رئیس کمیته حسابرسی پتروشیمی غدیر وابسته به هلدینگ تاپیکو( آبان 93 تاکنون)

۳- رئیس هیئت مدیره شرکت راه پرواز متعلق به موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن( فروردین 95 تاکنون)

۴- مشاور ارشد مدیر عامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی (از خرداد 94 تاکنون)

وی تا سال ۹۵ و ۶ علاوه بر این پست ها عضو هیئت مدیره گسترش صنایع ریلی ایران از شهریور ۹۴ تا خرداد ۹۶ و عضو هیئت مدیره شرکت محصولات کاغذی لطیف از زیر مجموعه های شستا از تیرماه ۹۲ تا تیر ۹۵ بوده است.

در حالی که اکثرا جوانان ایرانی بدون شغل تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی هستند، سوالی که در این بین مطرح می شود این است که چگونه یک شخص هم در حوزه گردشگری تخصص دارد هم خودرو و پتروشیمی . تبصره ۲ماده ۲۴۱ قانون تجارت عنوان می‌کند: "هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی همـزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر‌دولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره انتخاب شـود. متخلف علاوه بر استرداد وجـوه دریافتی به شرکت به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود."

مرتضی لطفی مدیرعامل شستا در توجیه عضویت همزمانی هیئت مدیره‌های شرکت های زیر مجموعه شستا با شرکت های دیگر در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که به اداره ثبت شرکت ها برای شناسایی اعضای هیئت مدیره نامه نوشتم که پاسخی دریافت نکردم. سرچ ساده در اینترنت یا کدال برای مدیرعامل شستا مشخص می کند که یک فرد چند جا عضو هیئت مدیره است.

جوابیه روابط عمومی خودرو سازی سایپا :

شرکت خودروسازی سایپا در واکنش به خبر فوق پاسخ زیر را ارسال کرده است.

«آقای سید علیرضا محمودی ، نزدیک به ۴ ماه است که از گروه خودروسازی سایپا جدا شده و هیچ‌گونه همکاری با این خودروسازی ندارد.»

توضیحات تکمیلی

این در حالی است که بررسی ها نشان می دهدکه سید علی رضا محمودی آذر ماه سال گذشته به عنوان قائم مقام مدیرعامل گروه در امور بازاریابی و فروش سایپا منصوب شد و تا همین چند روز گذشته نیز بر روی تارنمای شرکت ساپیا نام ایشان وجود داشت و سایپا در جوابیه خود هیچ اشاره‌ای به تاریخ برکناری و حکم صادره برای این فرد نکرده است. همچنین سایت خبری الف،بر اساس برخی شنیده ها،مدعی شده که آقای محمودی تا پایان شهریور ماه و بنا بر روایتی دیگر، تا اواخر آبان ماه امسال در سمت خود حضور داشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 28 آبان 1397 ، کدخبر: 3970828033 ، www.alef.ir

 تماس  ایمیلی  روابط عمومی شرکت خودرو سازی سایپا

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
با سلام و خداقوت خدمت كاركنان سايت پرطرفدار شعار سال.
خواهشمند است در مورد شركت هاي خودروسازي و قانون منع بكارگيري بازنشستگان گزارشي تهيه شود . در حال حاضر افراد زيادي بازنشسته در گروه خودرو سازي سايپا به عنوان مشاور سالهاست مشغوا به كار هستند آيا ديگر وقت آن نرسيده كه به جوانان خود اعتماد كنيم تا شاهد شكوفايي اين صنعت باشيم. ممنون و متشكر از لطف شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین