پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۷۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
رئیس رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس می‌گوید: مطالبه مردم برخورد با دانه درشت‌هاست و این مطالبه فقط معطوف به قوه قضاییه نیست و آن‌ها انتظار دارند هم مجلس و هم دولت در این حوزه ورود جدی داشته باشند. باید بگویم مجلس حق نظارت خود را به درستی انجام نداده و این کار‌هایی که اکنون در حال انجام است نظارت واقعی نیست.
شعارسال: عده‌ای معتقدند التهابات بی‌سابقه‌ای که از دی ماه سال گذشته در حوزه سکه و ارز اتفاق افتاد و ماه‌ها ادامه پیدا کرد تنها متوجه تحریم‌ها نبود و ریشه در سوءمدیریت و حضور سودجویان اقتصادی و نحوه برخورد و مقابله با آن داشت. دولت و قوه قضائیه و مجلس در پی افزایش اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی برخورد با اخلال‌گران اقتصادی را بطور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

پس از این اتفاق، دادگاه‌های مفسدان اقتصادی برگزار شد، دادگاه وارد کنندگان موبایل با ارز دولتی، دادگاه اخلالگران بازار سکه و ارز، دادگاه واردکنندگان خودرو با ارز دولتی. احکام متهمان صادر شد و دو نفر اعدام شدند و بقیه نیز به حبس‌های طولانی محکوم شدند اما آنچه در افکار عمومی می‌گذرد، این است که قرار نیست دانه درشت‌ها محاکمه شوند. آنها می‌گویند چگونه است نام محمود احمدی نژاد در پرونده‌های مختلف مطرح می‌شود اما قوه قضائیه اعلم می‌کند فعلا مصلحت نیست. چگونه است بابک زنجانی محاکمه می‌شود اما پای کسانی که او را آورده‌اند، هیچگاه به دادگاه باز نشده است؟ چگونه است وحید مظلومین اعدام می‌شود اما مقام بلندپایه‌ای که رابط او در بانک مرکزی بوده، چرا محاکمه نمی‌شود؟ چرا نام برادرزاده عراقچی در پرونده مطرح می‌شود اما هیچگاه پایش به دادگاه نمی‌رسد؟ چرا برادر روحانی به فساد مالی متهم می‌شود و بی سر و صدا آزاد می‌شود و خبری از سیر پرونده او نمی‌شود؟ چرا موضوع املاک نجومی مطرح می‌شود اما هیچگاه قوه قضائیه حاضر به رسیدگی شائبه‌ها درباره قالیباف نمی‌شود؟

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس درباره لزوم برخورد با دانه‌درشت‌ها به رویداد۲۴ می‌گوید: معتقدم موضوع مهم، برخورد با دانه درشت‌های اقتصادی است؛ مخصوصاً آن‌هایی که به برخی آقایان و نهاد‌های قدرت وصل هستند. ما در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف‌سازی، هر نوع انحراف اقتصادی توسط هر دستگاه و فردی که اتفاق بیفتد و اطلاعاتش به ما برسد را بررسی می‌کنیم. در این مسیر هم به هیچ عنوان با کسی رودربایسی نداریم حال می‌خواهد متخلف اقتصادی یک فرد عادی باشد یا آقازاده و غیره.

او گفته است: جلساتی را با قوه قضاییه داشتیم و از آن‌ها خواستیم به مانند این روز‌ها که پرونده‌های مفسدان اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و دادگاه‌های ویژه انقلابی تشکیل می‌شود و افرادی هم در این راستا اعدام شدند یک سطح بالاتر بیایند و افراد دانه درشت را هم به میز محاکمه بکشانند و آن‌ها را هم به سزای اعمال خود برسانند. امروز باید دانه درشت‌هایی که این بلا را بر سر ارز آوردند و بانک‌ها را غارت کردند برخورد شود.

نماینده همدان می‎‌گوید: ضروری است که پرونده آقایانی که ۶۰ شرکت صوری راه انداختند و سرمایه مردم را بدون تضمین و فشار‌های سیاسی غارت کردند، رسیدگی جدی شود. این آقایان بواسطه ثبت این ۶۰ شرکت و با پشتوانه افراد با نفوذ سیاسی از بانک‌ها وام کلان گرفتند و بدون اینکه بتوانند تضمین محکمی دهند روی به فساد مالی آوردند. اکنون در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف‌سازی این پرونده خاص در حال بررسی است و پس از اتمام تحقیقات حتماً ابعاد آن را برای همگان روشن خواهیم کرد.

خجسته می‌گوید: در رابطه با برخورد با دانه درشت‌ها تحرکاتی شکل گرفته، ولی اینکه چرا تا امروز این افراد نام‌آشنا دادگاهی نشدند را باید از قوه قضاییه جویا شد.

خجسته با اشاره به کاهش اعتماد مردم نسبت به مسئولان می‌گوید: مطالبه مردم برخورد با دانه درشت‌ها است و این مطالبه فقط معطوف به قوه قضاییه نیست و آن‌ها انتظار دارند هم مجلس و هم دولت در این حوزه ورود جدی داشته باشند. من نماینده مجلس هستم، ولی باید بگویم مجلس حق نظارت خود را به درستی انجام نداده و این کار‌هایی که اکنون در حال انجام است نظارت واقعی نیست، اگر نظارت درست باشد شک نکنید کشور تکان خواهد خورد و اعتماد عمومی جامعه هم به مرور بازسازی خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 1 آذر 1397 ، کدخبر: 155459 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین