پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۱۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
سازمان هواپیمایی کشوری موظف است منطبق بر وظیفه مندی قانونی خود، اقدام به انتشار گزارش تاخیرهای پروازی بشکل ماهیانه و سالیانه منظم و روزآمد ، نماید. با وجود انجام این مهم توسط سازمان هواپیمایی کشور، متاسفانه بدلیل گزارش دهی ناقص و قطره چکانی، شاهد ارایه حجمی از داده و اطلاعات غیرمکفی و غیرکاربردی می باشیم. امید است روابط عمومی محترم سازمان هواپیمایی کشوری، روشنگری های لازم در خصوص مطالبات مطرح در گزارش حاضر را مبذول دارند.
شعار سال :
سازمان هواپیمایی کشوری موظف است منطبق بر وظیفه مندی قانونی خود، اقدام به انتشار گزارش تاخیرهای پروازی بشکل ماهیانه و سالیانه منظم و روزآمد ، نماید. خوشبختانه انجام این مهم توسط سازمان هواپیمایی، تقریبا با نظمی مشخص و نسبتا روزآمد انجام می شود(حداقل در خصوص فرودگاه مهرآباد).
اما آنچه که جای بحث دارد، غیر مکفی و غیرکاربردی بودن این اطلاعات و داده ها بواسطه گزارش دهی ناقص و قطره چکانی سازمان هواپیمایی کشوری است. سازمان هواپیمایی کشوری در گزارشات ماهیانه منتشر شده روی سایت این سازمان، تاخیرات پروازی ایرلاین ها را بر اساس دو شاخص وضعیت وجود یا عدم وجود تاخیر در پروازها بصورت کلی و به تفکیک ایرلاین ، منتشر می کند(مبدا مهرآباد). اما آنچه که مورد نیاز  مسافران پروازها و سایر ذی نفعان و ذی مدخلان حوزه هوانوردی کشور است، بشرح زیر می باشد:

* وضعیت تاخیر پروازها بر حسب ساعت (بعنوان نمونه با تقسیم بندی هایی نظیر زیر دو ساعت/ دو تا پنج ساعت/ بالای پنج ساعت و ...) و بشکل تجمیعی و به تفکیک ایرلاین.
* وضعیت کنسل شدن پروازها به تفکیک ایرلاین و علل کنسلی.
* وضعیت تغییر ساعت پروازی اعلام شده توسط هر ایرلاین(مبنای برنامه ریزی شش ماهه هر ایرلاین) به تفکیک علل تغییر برنامه .
* وضعیت تاخیر پروازها به تفکیک فرودگاه مبدا.
* وضعیت تاخیر پروازها به تفکیک ایرلاین بر اساس منشا تاخیر(آب و هوا، نقص فنی و ....).
* وضعیت تاخیر پروازها بر اساس شاخص ترکیبی کدشناسایی هواپیما(ریجستر) در هر ایرلاین و منشا تاخیر( منجر به شناسایی سریع ناوگان مشکل دار هر ایرلاین می شود) .
* ......

همانگونه که ملاحظه می شود،اطلاع رسانی قطره چکانی،غیرکاربردی و ناقص (عامدانه یا غیرعامدانه ) سازمان هواپیمایی کشوری در ارایه گزارش های ماهیانه و سالیانه از تاخیرهای پروازی ، خصوصا نامشخص بودن وضعیت ایرلاین ها،ناوگان دارای تاخیر، فرودگاه های مبدا وقوع تاخیر و منشا ایجاد تاخیر،کاملا مشهود است. 
منتظر روشنگری روابط عمومی محترم سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص پرسش ها و مسائل مطرح شده در گزارش حاضر، می باشیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
0
0
م.م77
انصافا شرکت های هواپیمایی خارجی هم تاخیر دارن یه ذره
این که زوم زوم باشیم ببنیم کی 5 دیقه تاخیر میکنه یه هواپیمایی خیلی خوب هم نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
ع.ق74
این که شفافیت یکی از مهمترین فاکتورهای حفظ حقوق مشتریانه که دیگه مثل روز روشنه
این که هنوز شرکتهای هواپیمایی هنوز به این درک نرسیدن خیلی سخته!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین