پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
یک روانشناس گفت: در زندگی مشترک ممکن است طرفین بنا بر دلایل مختلف از یک دیگر موضوعی را پنهان یا دروغ گویند که این دروغگویی باعث سردی و از بین رفتن روابط می شود.
شعارسال: سمیرا زارع روانشناس و مشاوره خانواده درخصوص دروغگویی همسران به یک دیگر در زندگی مشترک اظهار کرد: شاید برای هر انسانی اولین تجربه دروغ گفتن به دوران کودکی او بازگردد و هنگامیکه دروغ گفتن در خانواده پذیرفته شود یا حتی آموزش داده شود، فرد با خود فکر می کند که دروغ خیلی هم بد نیست و حتی می تواند راه نجات او باشد اما به مرور زمان دروغگویی به ویژگی های رفتاری فرد اضافه می شود.

وی بیان کرد: یکی از دلایل دروغگویی در زندگی مشترک به دلیل ضعف در مهارت های ارتباطی در زندگی زناشویی است در واقع زمانی که زوجین نتوانند با یک دیگر ارتباط درست کلامی و غیر کلامی برقرار و احساساتشان را به درستی بیان کنند همین باعث می شود که خواسته هایشان را پشت دروغهایش مخفی کند.

وی با اشاره به اینکه ضعف در برقراری ارتباط باعث دروغگویی می شود گفت: هنگامی که فرد اعتماد به نفس پایین و خود ارزشمندی ضعیفی داشته باشد و یا وقتی به طرف مقابل خود اعتماد نداشته باشند و ترس از دست دادنش را داشته باشد مانع گفتن حقیقت می شوند.

این روانشناس عنوان کرد: عوامل محیطی، اقتصادی، اجتماعی از دیگر دلایل دروغگویی شریک زندگی است و این دروغگویی به مرور زمان ممکن است منجر به سرد شدن روابط شود پس بهتر است هرچه سریعتر به دنبال حل کردن آن باشید.

زارع با اشاره به راه های برخورد با همسر دروغگو گفت: اعتماد مهم ترین اصل در زندگی زناشویی است بنابراین زوجین باید اعتماد یک دیگر را جلب کنند؛ همچنین هنگامی که می فهمید همسرتان دروغ گفته است با تندی و عصبانیت با او برخورد نکنید بهتر است با آرامش با او برخورد کنید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: ۳ آذر 1397 ، کدخبر: 6730581 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین