پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:پروژه ریلی قزوین -رشت ازفشار ترافیکی این محور به خصوص در حدفاصل منجیل و رودبار می کاهد.

شعارسال: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز اول آذرماه اولین سفر آزمایشی قطار قزوین- رشت را انجام دادند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر، اعلام کرد: در شبکه ریلی کشور یکسری خطوط منفصل وجود دارد که اتصال آنها شبکه ریلی را کامل می‌کند.

وی افزود: پروژه ریلی قزوین - رشت از آن جهت مهم است که می‌تواند ارتباط شمال و جنوب را کامل کند. به این طریق کشورهای شمال ایران از این مسیر می‌توانند به آبهای گرم خلیج‌فارس دستیابی پیدا کنند.

نوبخت ادامه داد: این پروژه که امروز بابت آن به استان‌های قزوین و رشت سفر خواهیم داشت قسمتی از طرح بزرگ قزوین تا آستارا است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶۵ کیلومتر از محور قزوین تا رشت آماده شده است گفت: در این خصوص مهیا می شویم تا در اولین فرصت آقای رئیس‌جمهور که عنایت خاصی به این پروژه و دیگر پروژه‌های ریلی دارند با سفر به استان قزوین آن را افتتاح کنند.

وی افزود: این امکان فراهم شد تا با سفر آزمایشی با قطار قزوین - رشت بازدیدی از مسیر ۱۶۵ کیلومتری این پروژه داشته باشیم.

نوبخت گفت: علاوه بر صرفه جویی اقتصادی در این پروژه چنین شرایطی برای بار هم وجود دارد. مسافران می‌توانند از تهران ماشین‌های خود را در قطار گذاشته و به رشت سفر کنند.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه فشار ترافیکی از محور قزوین - رشت به خصوص در حدفاصل منجیل و رودبار برداشته خواهد شد.

نوبخت گفت: در این مسیر که ۱۸۰۰ میلیارد تومان بابت آن هزینه شده و بخش عمده آن که ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد در همین چندسال در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است مسافران می‌توانند از ماشین های منطقه آزاد در سراسر استان گیلان بهره ببرند.

وی افزود: بدین ترتیب خانواده‌ها و توریست‌ها با این مسیر ریلی بدون ماشین به شمال کشور سفر خواهند داشت و در منطقه آزاد ماشین و قطارهای VIP در نظر گرفته شده و به این شکل نقش ویژه‌ای در توسعه صنعت توریسم در قزوین و گیلان خواهند داشت.

نوبخت با اشاره به زمان پایان و افتتاح این پروژه گفت: این پروژه آماده افتتاح است و کاری برای تکمیل باقی نمانده است. کارهای باقی مانده تنها در زمینه اجتماعی است که تا پایان سال ۹۷ با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در مسیر ریلی رشت به انزلی هم کار در حال انجام است و در این سفر و بازدید گزارش آن به رئیس جمهور داده خواهد شد.

نوبخت در پایان گفت: در سفر رئیس جمهور به گیلان با استناد به این گزارش کار ساختمانی و زیرساختی این طرح که اعتبار ۷ هزار میلیاردی آن تأمین شده آغاز شود.


شعارسال ،با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار:1 آذر 1397 ، کدخبر: 6738869،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین