پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به ۴ شیوه پیامبر (ص) برای هدایت جامعه گفت: تحولات جامعه در عصر نبوی نشان داد که قرآن توان و ظرفیت اصلاح‌گری را دارد.
شعارسال:مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به ۴ شیوه پیامبر (ص) برای هدایت جامعه گفت: تحولات جامعه در عصر نبوی نشان داد که قرآن توان و ظرفیت اصلاح‌گری را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی با اشاره به «قرآن» معجزه پیامبر اکرم (ص)گفت: قرآن توانست ملتی را که هیچ تمدنی نداشت به سید تمدن‌ها تبدیل کند. رسول اکرم (ص) این مسیر را با قرآن آغاز کرد و در ابتدا این مسیر با یک اقلیت در مکه آغاز شد که به یک اکثریت در مدینه و یک حکومت در منطقه مبدل شد.

وی با اشاره به اینکه این تحولات جامعه در عصر نبوی نشان داد که قرآن توان و ظرفیت اصلاح‌گری را دارد، افزود: به گونه‌ای که خداوند یک ملت را متحول کرد و جریان‌های تاریخی را با آن مؤلفه‌ها مطرح کرد.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور تصریح کرد:‌ مردم شبه جزیره عربستان که چهار تمدن در اطرافشان بود و تکیهگاه تمدنی نداشتن، با قرآن کریم سرور تمدنها شده و بر آنان چیره شدند.

وی با اشاره به فراگیری تمدن اسلامی و باقی نماندن شرک و کفر در عصر پیامبر (ص) ادامه داد: قرآن کریم این پیشرفتها و سایر پیشرفت در همه دورانها را محصول اطاعت از حق تعالی میداند و پسرفت را نیز محصول و نتیجه سرپیچی از دستورات الهی برمیشمارد.

مدیر حوزه‌های علمیه درباره شیوه رسول خاتم (ص) در تبیین معارف قرآنی ابراز داشت:‌ نبی مکرم (ص( به همان ترتیبی که آیات و سوره‌های قرآن بر ایشان نازل می‌شد، آن‌ها را برای مردم تلاوت می‌کرد و توضیح می‌داد. در واقع قرائت آیات و سپس تفسیر آن‌ها به ترتیب نزول بوده است.

وی با اشاره به نقش امیرالمؤمنین در کتابت قرآن ادامه داد:‌ پیامبر (ص) به حضرت علی(ع( مصحفی را که تفسیر بود، تعلیم می‌دادند و امام (ع) نیز مکتوب می‌کردند. این مصحف روزنگار بود؛ یعنی هر روز هر تعداد آیه که نازل می‌شد، توسط امیرالمؤمنین (ع) نوشته و به قلم ایشان توسط پیامبر (ص) شرح داده می‌شد.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور با تأکید بر اینکه عمل پیامبر (ص) مستند به قرآن بود، خاطرنشان کرد:‌ پیامبر اعظم (ص) چهار مرحله جذب، تشکیل گروه، تشکیل جامعه و پایش و مراقبت از جامعه را که مراحل هدایت به سمت سعادت و نجات از شقاوت است، بر اساس آموزه‌های قرآن کریم انجام داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار4 آذر 97، کدخبر: 13970904000224، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
م.آ75
متاسفانه امروز صرفا بیان این روش ها دردی ازمرد موجامعه دوا نمی کند تاعلما طرح تطبیق این روش ها با عصر امروز یا اینکه توجه کافی مسئولین به این روش ها انجام شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین