پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بودجه سازمان بهزیستی در خصوص حمایت از بیماران ایدز براساس برنامه استراتژیک چهارم پرداخت نشده است، گفت: اگر سال آینده اعتبارات حمایتی مربوط به باشگاه‌های مثبت ایدز را پرداخت نکنند، ما هم باشگاه‌ها را تعطیل می‌کنیم.

شعارسال: معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بودجه سازمان بهزیستی در خصوص حمایت از بیماران ایدز براساس برنامه استراتژیک چهارم پرداخت نشده است، گفت: اگر سال آینده اعتبارات حمایتی مربوط به باشگاه‌های مثبت ایدز را پرداخت نکنند، ما هم باشگاه‌ها را تعطیل می‌کنیم.

فرید براتی سده  با بیان اینکه تا الان سه برنامه استراتژیک در حوزه ایدز در کشور طی شده است، گفت: در حال حاضر در برنامه استراتژیک چهارم درمان و کاهش آسیب بیماری ایدز در کشور هستیم. در این برنامه سازمان بهزیستی هم موظف به همکاری بوده و هم حمایت‌های لازم را از افراد مبتلا و خانواده‌هایشان در قالب باشگاه‌های مثبت به عمل بیاورد، اما اعتباری برای تامین هزینه‌های «باشگاه‌های مثبت»، براساس آنچه در برنامه استراتژیک چهارم آمده پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه چندین میلیارد تومان بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده بود که تا کنون پرداخت نشده است، اظهار کرد: تا امسال هم از منابع سازمان بهزیستی که آن را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کردیم، اقداماتی را در خصوص بیماران HIV انجام می‌دادیم، اما اگر وضعیت به همین منوال باشد، -مانند وزارت بهداشت که امسال باشگاه های مثبت ایدز خودش را تعطیل کرد و همه را به سمت‌ ما سوق داد - ما هم مجبور می‌شویم که از سال آینده مراکز کاهش آسیب را تعطیل کنیم.

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه اگر اعتباری برای برنامه‌های ایدز مصوب در برنامه چهارم پرداخت نشود مجبور می‌شویم خودمان را از این برنامه خارج کنیم، تصریح کرد: این اعتبارات را باید مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت می‌گرفتند و به ما تحویل می‌دادند، اما دوستان فقط در جلسه نشسته‌ و برنامه استراتژیک چهارم را تصویب کرده‌اند، ولی هیچ اعتباری برایش در نظر نگرفته‌اند.

براتی سده با بیان اینکه اعتبارات وزارت بهداشت و وزارت کشور در این خصوص پرداخت نشده‌اند، توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه هم به شکل قطره چکانی مقداری بودجه در اختیار ما گذاشته که در مقایسه با نیازی که در این زمینه وجود دارد، کافی نیست.

وی با بیان اینکه وقتی افراد به ایدز مبتلا می‌شوند خودشان خود به خود میل به انزوا پیدا می‌کنند و خانواده‌هایشان نیز دچار مشکل می‌شوند، گفت: بنابراین باید از این افراد حمایت کنیم اما این رقم‌ها در مقایسه با هزینه حمایت‌ها فایده‌ای ندارد؛ بخشی از مشکل را ناشی از عدم پیگیری‌های مدیریت مربوطه در وزارت بهداشت می‌دانم. در وزارت بهداشت آنطور که باید به بیماری ایدز توجه نشده است. تنها در حد اینکه درمان اولیه‌ای صورت بگیرد، از نظر آنها کار انجام شده است. درحالیکه دستگاه‌های دیگر هیچ حمایتی دریافت نکرده‌اند که این موضوع مشکل ایجاد کرده است.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اگر سال آینده اعتبارات حمایتی مربوط به باشگاه‌های مثبت را پرداخت نکنند، ما هم باشگاه‌ها را تعطیل می‌کنیم، تصریح کرد: با وجود این شرایط ، باشگاه‌ها قادر به ادامه فعالیت نیستند. خدمات باشگاه‌های مثبت شامل خدمات متنوع و حمایت‌های اجتماعی به خود افراد، خدمات ارجاع برای دریافت خدمات درمانی از مراکز دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات حمایتی به خانواده‌های آنان، راه‌اندای کسب و کار برای خود افراد و خانواده هایشان، خدمات فرهنگی مثل برنامه‌های زیارتی و حمایت‌های مالی از آنهاست. در عین حال معمولا آموزش‌های لازم را به خودشان و خانواده‌هایشان داده می‌شود تا فرد مبتلا بیماری‌اش را به دیگران انتقال ندهد. آموزش‌هایی نیز در سطح عمومی ارائه می‌شود به طوریکه می‌توان گفت خدمات متنوع خیلی خوب بوده، اما متاسفانه حمایت لازم را از طرف دستگاه های متولی نداریم و این ما را دچار مشکل کرده است.

به گفته براتی سده ، تا الان با توجه به آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت حدود ۴۰ هزار نفر مبتلا به بیماری ایدز شناسایی شده است که حدود ۱۳ هزار نفر از آنان در باشگاه‌های مثبت تحت پوشش بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مبتلایان به HIV نیز در باشگاه‌های وزارت بهداشت تحت پوشش بودند، توضیح داد: وزارت بهداشت برای این باشگاه‌ها بودجه‌ای را در نظر نگرفته بود، اما چون اعتباراتی را از نهادهای بین المللی دریافت می‌کرد به کار آنها ادامه می‌داد؛ درحال حاضر این حمایت‌های بین المللی قطع شده و این مراکز هم تعطیل شده‌اند. به همین دلیل افراد را به طرف ما سوق داده‌اند و به ما می‌گویند که به آنها خدمات بدهید درحالی که با این هزینه‌ها این کار دشوار است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5آذر1397، کدخبر:97090501569 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
م.آ75
متاسفانه عدم مدیریت مالی همه یبخش های جامعه رو تحت تاثیر میذاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین