پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به پرداخت 9 میلیارد تومان از سهم دولت در حوزه اتوبوسرانی گفت که این مقدار پول به مانند قطره‌ای در دریای هزینه های شهرداری است.

شعارسال: مجید فراهانی،‌ در مورد انتشار خبر واریز یارانه اتوبوس از سوی دولت به حساب شهرداری تهران گفت: براساس قانون دولت موظف است که هزینه 50درصد توسعه مترو و یک سوم هزینه بلیت مترو را تقبل کند و در حوزه توسعه ناوگان اتوبوسرانی نیز قانون، سهم 50درصدی برای دولت قائل شده است.

وی با بیان اینکه دولت مجموعا 9 میلیارد تومان در راستای پرداخت هزینه توسعه ناوگان اتوبوسرانی پرداخت کرده است گفت: این مبلغ بسیار کم است و طبیعی است باتوجه به قیمت‌های فعلی تنها می‌توان از ایران خودور دو دستگاه اتوبوس خرید! اما این در حالی است که براساس برنامه، شهر تهران می بایست 9500 دستگاه اتوبوس داشته باشد اما حدود 5000 دستگاه دارد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اتوبوس‌های شهرداری تهران نسبت به سال 92کاهش داشته است، گفت: تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد از حدود6500 به 5500دستگاه تقلیل یافته است و این مهم نشان می دهد که ما نیازمند حدود 4500 دستگاه اتوبوس هستیم تا بتوانیم خدمات رسانی مطلوبی به شهروندان داشته باشیم.

فراهانی با بیان اینکه میانگین عمر اتوبوس‌های فعلی تهران9.5سال است درصورتی که براساس استاندار جهانی این عدد باید 5سال باشد،‌ افزود :بررسی ها نشان داده است که 12درصد آلودگی شهر تهران به دلیل فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی است و قدیمی بودن اتوبوس‌ها و فرسوده بودن موتور و سیستم احتراق سبب شده که این اتوبوس‌ها آلاینده باشند.

وی با بیان اینکه اگر ما به سمت پاسخگویی به مطالبات مردم که همان کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک است، حرکت می کنیم هیچ راهی جز توسعه حمل ونقل عمومی نداریم، گفت: این 9میلیارد تومان به هیچ عنوان کفاف هزینه‌های توسعه‌ای اتوبوس را نمی‌دهد و به مانند قطره‌ای در دریای هزینه‌های شهرداری است.

فراهانی با بیان اینکه شهر تهران به 4500 اتوبوس نو احتیاج دارد و پیشنهاد ما این است که دولت اصلا پول ندهد اما به سهم 50درصدی خود در توسعه ناوگان توجه کند و 2000 دستگاه اتوبوس به شهرداری بدهد، گفت: شهرداری هرساله 1500 میلیارد تومان یارانه بلیت مترو و اتوبوس می‌دهد و سهم دولت را هم شهرداری پرداخت می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5آذر1397، کدخبر: 97090501578: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
س.ح75
اخه 9 میلیارد دیگه این روزاپولی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین