پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
پل سوم بشار یاسوج که بعد از 15 سال با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا، و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی با کش و قوس های فراوان افتتاح شد اما برای برخی از تمهیداتی که باید در فصول سرد سال و یا مواقع دیگر پیش بینی می کردند صورت نگرفته است.ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل این شهر ایفا می‌کرد به طوری که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کرد اما متاسفانه این موضوع به دلیل عدم ایمنی پل و بسته شدن آن زمان زیادی طول نکشید.

شعار سال: پل سوم بشار که به جهت تسریع در تکمیل تردد و تسهیل کاهش ترافیک در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد اکنون حال و روز خوشی ندارد.

این پل به طول ۱۳۰ متر و دارای دو دهانه ۲۵ متری و دو دهانه ۴۵ متری است که دو باند رفت و برگشت با عرض هرکدام ۱۱ متر دارد چند ماه پیش افتتاح شد و با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت.

ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل این شهر ایفا می‌کرد به طوری که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کرد اما متاسفانه این موضوع به دلیل عدم ایمنی پل و بسته شدن آن زمان زیادی طول نکشید.

---

افتتاح و بهره برداری از پل سوم بشار تنها یک افتتاح کلیشه ای بود تا نماینده شهرستان بویراحمد و دنا و همچنین استاندار فقط افتتاح و اجرای یک پروژه را در کارنامه خود داشته باشند و به این فکر نمی کردند که باید جوانب خطرساز بودن این پل را در مواقعی مانند امروز که باید آبراه مناسب و ایمنی دربرابر رانش را داشته باشند، هم در نظر بگیرند.

آنچیزی که امروز عیان بوده این است که پل سوم بشار بعد از افتتاحش هم نتوانست نظر بسیاری از مردم و مسافران را به خود جلب کند و حتی نتوانست از آن بار شدید ترافیک که بر روی پل های پیرشده بشار حاکم بوده را بکاهد.

---

مرحله اول پل سوم بشار یاسوج که کمتر ازپنج ماه از زمان بهره برداری ، بر اثر بارندگی های اخیر با تخریب بخشی از دستک دهانه همراه بوده بسته شد و همین امر ما را بر آن داشت تا از نزدیک شاهد مشکلات این پل باشیم.

از مهمترین مشکلات این پل می توان به عدم وجود استاندارد های کافی در ساخت زیر گذر در زمان های بارندگی یاد کرد و همان گونه که در تصویر قابل مشاهده است می توان حجم زیادی از آب انباشته شده در دهنه زیر گذر را مشاده نمود، نداشتن استحکام کافی جداول کنار پل برای عبور آب ناشی از بارندگی ها جداول این پل در بخش های یا با تخریب رو به رو شده اند و یا دارای ترک های است که می توان طول عمر کمی را برای این جداول به اصطلاح بتی پیش بینی کرد، از دیگر مشکلات پل به آب راهی که آب را از زیر آسفالت به داخل رودخانه راهنمایی می کند می توان اشاره کرد که این تونل به دلیل عرض کم و مسدود شدن راه ان آب زیادی ناشی از بارندگی را بر روی آسفالت زیرگذر جای داده است که این موضوع باعث تجمع مقدار زیادی آب در وسط آسفالت گشته و به مرور زمان باعث فرسایش آسفالت آن می شود.

---

یکی دیگر از مشلات این پل را می توان در نوع مسدود سازی آن یاد کرد به طوری که با لودر چند پاکت خاک برای مسدود سازی استفاده شده که از نظر استاندارد باید از قالب های بتی استفاده می شد به نحوی که در تصاویر قابل مشاهده است خودرو های با عبور از جادی مسدود شده وارد محدود پل می شوند که این امر با توجه به بارندگی های اخیر می تواند باعث حوادث غیر قابل جبرانی باشد.

---

با توجه به این نکات و مشکلاتی که پل سوم بشار در خود جای داده است می توان از این موضوع این برداشت کرد که افتتاح چنین پلی با توجه به حجم اشکالات و غیر استاندارد بودن زیر گذر به دلیل تجمع آب ناشی از بارندگی ها کاری کاملا اشتباه و به صورت عجولانه بوده است و کاش می شد مسئولان امر در زمان ساخت این پل به این نکات بیشتر توجه می کردند.

برخی از این نکات که گفته می شود مربوط به اقدامات شهردارینظیر: آبراه های کنار پل، آسفالت زیر پل و... بوده است که می بایست تعیین تکلیف شوند.

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس تاریخ انتشار 4 آذر 97، کدخبر: 112950، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین