پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور اقتصادی ضوابط سرمایه‌گذای شرکت‌های خارجی در حوزه سلامت را اعلام کرد و گفت: تفاهم‌نامه سه ماهه بین وزارت بهداشت و شرکت‌های خارجی به امضا می‌رسد اما طبق قانون 51 درصد کار باید به شرکت داخلی داده شود.

شعار سال: داوود دانش جعفری در همایش بین المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت گفت: شرکت‌های خارجی علاقه‌مند هستند که پروژه‌های خارجی عمومی و خصوصی را دنبال کنند و باید علاقه خود را به وزارت بهداشت اعلام کرده و در چارچوب قانون رقابت آنها فراهم شود.

وی افزود: این امکان وجود دارد که بین وزارت بهداشت و شرکت‌های خارجی تفاهم‌نامه 3 ماهه امضا شود و متعهد به انجام اقدامات شوند یا وزرات بهداشت یک پروژه خاص را جهت بررسی‌های اولیه در اختیار شرکت‌های خارجی قرار دهد.

قائم‌مقام  وزیر بهداشت در امور اقتصادی گفت: از طرفی شرکت‌های خارجی باید اطلاعات در مدت سه ماه در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و برآورد کردن ارزش وام نیز نسبت به اهمیت پروژه و ارائه مدارک مبنی به توانایی مالی خواهد بود.

دانش جعفری افزود: ضمانتنامه‌های بانکی از کارهایی است که باید انجام شود و شرکت‌ای خارجی باید چارچوب مفهوم طرح را مشخص و برآورد اولیه کار را  تعیین و نیازهای طرح را بیان کنند و به اطلاع وزارت بهداشت برسانند.

وی ادامه داد: بنابراین مدارک و اسناد تامین مالی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و در صورت تایید، پذیرش‌نامه به شرکت داده می‌شود. شیوه کار نیز با برگزاری مناقصه بین شرکت‌های خارجی برگزار می‌‌شود.

وی افزود: در این زمینه اگر شرکت‌ها مدل دیگری مدنظرشان است می‌توانند در اختیار ما قرار دهند اما ما طبق قانون کشور و با استفاده حداکثری از توان داخلی آن را قبول می‌کنیم در این قانون 51 درصد کار باید به شرکت داخلی داده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس نیوز، تاریخ انتشار 25 فروردین 1395، کد مطلب: 13950225000554: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین