پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
نماینده صنعت خودرو گفت : انتشار برخی خبرها مبنی بر انباشت خودرو در انبارهای خودروسازان داخلی نادرست است .
شعارسال: محمدرضا نجفی منش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اعلام اینکه تسهیلات 25 میلیونی خودرو شامل تمام خودروهای ساخت داخل می شود ، گفت : انتظار مردم و خودرو سازان از دولت این است که در ارائه این تسهیلات تاخیر نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد : ارائه این تسهیلات مورد استقبال مردم و رونق تولید خودروی داخلی شود .

گفت : بهترین حالت آن است که دولت تسهیلات با بهره کمتر را به خودروسازان و مردم عرضه کند .

نجفی منش با بیان اینکه بانکها پارسال 150 هزار میلیارد تومان به سپرده ها سود دادند گفت : این دادن آدرس غلط به سپرده هاست .

وی افزود : هر چقدر سود تسهیلات ارائه شده پایین تر باشد گردش اقتصادی بهتری در تولید خودرو وجود خواهد داشت .

*تنها 6 هزار خودرو انبارشده است

نماینده صنعت خودرو با رد برخی خبرها مبنی بر انباشت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی در انبارها گفت: ایران خودرو 32 هزار خودرو در سیکل تامین دارد و تنها 6 هزار خودرو اضافه وجود دارد .

وی افزود : سایپا هم هیچ گونه خودرو اضافه ای ندارد و حتی از تحویل سفارش ها عقب هستند .

نجفی منش افزود : رکود صرفا در بحث خودرو نیست بلکه در مسکن ، سیمان ، فولاد و لوازم خانگی هم این مشکلات وجود دارد .

وی انتظارات مردم درباره کیفیت و قیمت مناسب خودرو را طولانی مدت و به حق دانست و گفت : هر سال چند مدل خودروی جدید به بازار می آید تا تنوع عرضه دربازار حفظ شود .

نماینده صنعت خودرو تصریح کرد : اگر صنعت خودرو را به حال خود بگذارند و دولت تنها نظارت کند و نه دخالت اوضاع تولید خودرو تغییر خواهد کرد .

نجفی منش با تاکید بر اینکه تولید کنندگان داخلی قادر به تولید خودروی با کیفیت هستند افزود : طبیعی است که عرضه مدل های جدید خودرو گرانتر از مدل های قدیمی تر باشد .

وی با بیان اینکه میانگین عمر خودرو در خارج از کشور 10 سال افزود : میانگین عمر خودروهای داخلی 15 تا 20 سال است .

نجفی منش گفت : امسال برای ورود 200 هزار خودروی جدید برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده برنامه ریزی شده است .

سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه با بیان اینکه بحث رکود را نمایندگان بارها از دولت قبل تا کنون اعلام کرده اند گفت : این در حالیست که دولتمردان اعلام کرده اند از رکود عبور کرده ایم .

وی افزود : در شرایط کنونی با تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودروی جدید داخلی تاثیر مثبت در بازار بوجود نخواهد آمد بلکه تاثیر منفی هم خواهد داشت .

بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت : این مسائل باعث رکود و عدم استقبال مردم از خودرو داخلی شده است .

*تسهیلات خرید باید تنها به خرید اختصاص یابد

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ترس از آن است که این تسهیلات جدید در جای دیگری هزینه شود ،عنوان کرد: استقبال نکردن مردم از تولیدات خودروی داخلی ناشی از سیاست های غلط دولتهاست .

بیاتیان با اشاره به سود 16 درصدی وام 25 میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت : قیمت تمام شده هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود 47 میلیون تومان تمام می شود و این برای مردم بالاست.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه باید به خودروسازان یارانه بدهد تا مردم خودروی ارزان تری بخرند، خاطرنشان کرد: یکی از انتقادها دخالت دولت ها در حوزه مدیریت خودروسازان بوده است .

بیاتیان افزود : یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگیشان را به خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند .

وی گفت : نباید از زمان اعلام عرضه تسهیلات تا اجرای این طرح فاصله بیافتد زیرا این مسئله خود باعث رکود می شود .

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس خاطر نشان کرد : تسهیلات در نظر گرفته شده ممکن است در کوتاه مدت به عنوان مسکن عمل کند اما در دراز مدت دولت باید سیاست خود را در باره تولید و عرضه خودروی داخلی اعلام کن .

بیاتیان افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است و اگر قرار است خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم باید با همان کیفیت اول عرضه شود .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري پانا، تاریخ انتشار دو‌شنبه 4 آبان 1394، کد مطلب: 414872 : www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین