پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با تاکید بر ضرورت ورود هوشمندانه و استفاده صحیح از فناوری ارتباطات و اطلاعات گفت: در این حوزه باید با پیشرفت‌های روز دنیا همراه شویم.

شعار سال: دکتر علی‌اکبر جلالی در رابطه با مزیت‌های پیاده‌سازی پروژه تهران هوشمند گفت: اگر در تهران، پروژه شهر هوشمند اجرا شود، رفت و آمدها محدود شده و همه از طریق تصویر و ویدئو می‌توانند بسیاری از کارها را انجام دهند و بدین صورت شاهد ترافیک و بسیاری از معضلاتی نخواهیم بود که در حال حاضر شهر با آن مواجه است.

این استاد دانشگاه، اشتغال‌زایی و پدید آمدن مشاغل جدید را از دیگر مزیت‌های هوشمندسازی تهران دانست و گفت: کارآفرینی در دنیای امروز به‌واسطه‌ ICT انجام می‌شود و کارآفرینان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش ویژه‌ای در این زمینه ایفا می‌کنند. به بیان دیگر، مشاغل جدید دانش محور هستند.

وی ادامه داد: البته برای پیاده‌سازی این پروژه با مشکلاتی روبه رو هستیم، به عنوان مثال، پهنای باند در ایران فاصله زیادی با کشورهای پیشرفته جهان دارد و می‌توان گفت حدود۲۰۰برابر کمتر از پهنای باند اینترنت در کشورهای توسعه یافته است، اما با همه این‌ها نمی‌توان جلوی ورود فناوری به کشور را گرفت، چرا که در حال حاضر جمعیت زیادی از ایرانیان از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و این یعنی شهروندان از فناوری‌های نوین استقبال می‌کنند.

این استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه ۸۰ درصد زندگی آینده ما در فضای مجازی خلاصه می‌شود، تصریح کرد: اینترنت انسانی تمام و اینترنت اشیاء در جهان آغاز شده است، بنابراین ما باید جهانی بیندیشیم. علاوه براین، پرواضح است که IT محور توسعه است با این تفاسیر، شهرهای ما نیز باید بر این مبنا شکل گیرند.

جلالی افزود: نقش فناوری در حوزه آموزش بسیار بالاست و هوشمندسازی مدارس و آموزش یکی از مهمترین محورهای ایجاد شهرهای هوشمند در کشور استوی با بیان اینکه وضعیت ایران در حوزه دولت الکترونیک، تجارت الکترونیکی و فناوری‌های نوین و جدید مناسب نیست، گفت: البته در برخی شاخص‌ها و زیرساخت‌ها شرایط بهتر و مطلوب‌تری نسبت به گذشته وجود دارد، اما برای رسیدن به یک شهر هوشمند باید در حوزه‌های مذکور به شرایط ایده‌آل دست پیدا کنیم.

استاد دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: کارکرد دولت الکترونیک درتهران کمتر از۱۵درصد است و هنوز ارائه بسیاری از خدمات دولت بدون مراجعه و حضور مردم در نهادها و سیستم های اجرایی ممکن نیست، در چنین وضعیتی نمی‌توان ادعای پیاده‌سازی کامل پروژه تهران هوشمند را داشتجلالی با اشاره به این نکته که ایران در زمینه خدمات دولت الکترونیک در بین۱۶۴کشور دنیا هم اکنون رتبه۹۰دارد، تاکید کرد: البته در زمینه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی نیز ایران جایگاه ویژه‌ای در بین کشورهای همسایه و حتی جهان دارد و با اشراف و آشنایی مردم با این گونه خدمات وضعیت مطلوب‌تری نیز پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: در بسیاری از حوزه‌های زیرساختی و خدماتی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند و به‌ ویژه در مقوله تلفن همراه هوشمند، کشورمان وضعیت رو به بهبود و پیشرفته‌ای داشته است اما هنوز هم مهمترین چالش و مشکل اساسی در رابطه با هوشمندسازی شهرها در راستای فناوری‌های جدید و پیشرفته است.

دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، ۱۹ و ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷ در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دیده بان علم ایران، تاریخ انتشار 7 آذر 97، کد مطلب: 42590،www.isw.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
م.آ75
خوب طبیعتا وجودفیلترهای مختلف در سطح های مختلف سبب کاهش پهنای باند میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین