پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۷
آیت ا... مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید صبح دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم مجدد به موضوع مهریه اشاره کرد. این مرجع تقلید گفت: اکثریت قریب به اتفاق این زندانیان بی گناه اند و نباید این همه بی گناه در زندان باشند.

شعارسال: آیت ا... مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید صبح دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم مجدد به موضوع مهریه اشاره کرد. این مرجع تقلید گفت: اکثریت قریب به اتفاق این زندانیان بی گناه اند و نباید این همه بی گناه در زندان باشند.

آیت ا... مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید صبح دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم مجدد به موضوع مهریه اشاره کرد.

این مرجع معظم تقلید در باره گفت: سابقا تذکراتی درباره زندانیان مهریه داده شد که اقداماتی انجام دادند و جای تشکر دارد، اما به تازگی در جراید دیدیم که هنوز قریب به چهار هزار نفر در زندان هستند و دولت ماهیانه 700 میلیون تومان خرج آنان می کند.

به گزارش «شیعه نیوز»، این مرجع تقلید گفت: اکثریت قریب به اتفاق این زندانیان بی گناه اند و نباید این همه بی گناه در زندان باشند؛ آن هم در زندان جمهوری اسلامی که نباید این طور باشد.

وی ابراز کرد: برای آزادی این زندانیان، راه‌های شرعی خوبی وجود دارد که باید از این راه ها وارد شد و با این ورود، اکثریت قریب به اتفاق آنان آزاد می شوند. آیت ا...مکارم گفت: زندان عوارض زیادی دارد که زندانی و خانواده او را با مشکلات بسیاری مواجه می کند؛ خوب است این مسئله به صورت جدی بررسی شود و بنده اطلاع دارم که مجلس شورای اسلامی آماده است قوانین دست و پا گیر درباره مهریه را اصلاح کند تا زندانیان مهریه از زندان خلاص شوند.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازپایگاه خبری انتخاب ، تاریخ انتشار: 8آذر1397 ، کدخبر: 443602،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طاهری
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
1
با سلام و عرض ادب و احترام
تنها راه حل بحران مهریه و سکه این است که ، سکه به نرخ روز عقد محاسبه شود و سپس در نرخ تورم سالانه که بعنوان شاخص سالانه بانک مرکزی اعلام میشود . ضرب شود و در زمان پرداخت ، ملاک پرداخت مهریه قرار گیرد .
با این حساب بعنوان مثال :
مردی که در سال 1382 . برای مهریه 130 سکه ثبت نموده است . 11/000/000=85/000*130
در سال 1382 باید 11 میلیون تومان پرداخت میکرد .

حال 130 سکه را اگر به نرخ امروز حساب کنیم میشود 585 میلیون تومان !!! 585/000/000=4/500/000*130

اما با اعمال ضریب شاخص تورم بانک مرکزی مبلغ 130 سکه در سال 1382 ، الان میشود حدود 88 میلیون تومان .

یعنی 11 میلیون تومان سال 1382 برای خانمها ظالمانه است .
و 585 میلیون تومان حباب گونه فعلی نیز برای آقایان ظالمانه است .
اما مبلغ 88 میلیون تومان که با احتساب ضریب سالانه تورم لحاظ شده است . هم برای آقایان و هم خانمها عادلانه است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین