پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
جانشين رييس سازمان بهزيستي کشورگفت : حقوق مستمري بگيران سازمان افزايش مي يابد.از سال 96 تاکنون 3.2 درصد حقوق مستمري بگيران سازمان بهزيستي افزايش داشته و اين افزايش سال به سال ادامه خواهد داشت­.

شعارسال: پهبد پورشبانان به مناسبت روز جهاني معلول گفت: از سال 96 تاکنون 3.2 درصد حقوق مستمري بگيران سازمان بهزيستي افزايش داشته و اين افزايش سال به سال ادامه خواهد داشت­.

وي ادامه داد: در ابتداي سال 96 مستمري بگيران سازمان بهزيستي 530 هزار نفر بوده اند، اما امسال جمعيت مستمري بگيران به يک ميليون و 300 هزار نفر رسيده است که 800 هزار نفر از آنان از معلولين هستند.

پورشبانان تصريح کرد: به دنبال رفع فقر مطلق در بين مددجويان سازمان بهزيستي هستيم و امسال براي رفع فقر مطلق مددجويان 7 هزار و 700 ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که اين افراد علاوه بر دريافت مستمري ماهانه شان از يک جهش افزايش درآمد برخوردار خواهند بود.

جانشين سازمان بهزيستي گفت: با توجه به تحريم هاي موجود در کشور ما تمام تلاشمان بر اين است که بتوانيم امکانات و تجهيزات مددجويان را تهيه نماييم ، در واقع ما همه ساله با کمبود اعتبار عمده در اين زمينه مواجه بوديم اما امسال با توجه به تغييرات نرخ ارز و با همکاري سازمان برنامه و بودجه کشور در صدد هستيم که تجهيزات و­ امکانات مددجويان را تهيه کنيم و در سال 98 نيز قطعا ارايه امکانات و تجهيزات مددجويان ادامه خواهد داشت.

وي افزود: در حال حاضر 22 هزار مرکز نگهداري معلولان زير نظر سازمان بهزيستي در کشور فعاليت مي کنند که 120 هزار معلول در اين مراکز زندگي مي نمايند اما سازمان بهزيستي به دنبال اين است که نگهداري معلولين به صورت اردوگاهي را به سمت نگهداري معلولين در خانه تغيير دهد که اعضاي خانواده يا مراقبين معلولان آموزش هاي لازم را ديده و از اين پس افراد معلول در کنار خانواده خود زندگي کنند.

پورشبانان گفت: ما به دنبال اين هستيم که مراکز نگهداري معلولان از شبانه روزي به مراکز نگهداري روزانه تغيير يابد و افراد داراي معلوليت و سالمندان در­ روز آموزش هاي مراقبت از خود را ببينند و شب در کنار خانواده زندگي کنند.

وي با اشاره با اشتغال زايي پايدار براي معلولان گفت: در زمينه اشتغال پايدار معلولان توانسته ايم اقدامات موثري را به ثبت برسانيم و کارگاه هاي اشتغال زايي را باتوجه به شرايط افراد معلول در بازار کار ايجاد نماييم که زماني که اين افراد در کارگاه ها مشغول به فعاليت مي شوندسهم بيمه اين افراد را از سوي سازمان بهزيستي به کارفرمايان پرداخت مي کنيم که در حال حاضر در استان خراسان رضوي استقبال چشمگيري در زمينه استفاده از افراد معلول در کارگاه هاي اشتغال زايي داشته ايم.

وي با اشاره به اينکه سازمان بهزيستي در مورد مشاوره هاي­ ژنتيکي پيش از ازدواج براي کاهش هرگونه معلوليت زايي در بين خانواده هاي ايراني تلاش مي کند، ادامه داد: تاکنون بيش از 200 هزار زوج در مشاوره هاي پيش از ازدواج از سازمان بهزيستي برخوردار شدند و سازمان بهزيستي اعلام مي کند چنانچه خانواده اي يک فرد معلول دارد و قصد آوردن فرزند دوم را دارد مي تواند نه تنها از خدمات مشاوره بلکه از آزمايشات رايگان اين سازمان نيز بهره ببرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 10آذر 1397 ، کدخبر: 20181201133037559،www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
م.آ75
امیدواریم با این کار میزان از فشاربر مردم کاهش یابد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین