پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
ستاری با اشاره به جایگاه سلول های بنیادی ایران در دنیا، خاطر نشان کرد: بر اساس گزارشات اعلام شده ایران در زمینه تولید مقالات رتبه ۱۴ دنیا را کسب کرده است، ضمن این که تعداد ثبت پتنت‌های این حوزه نیز در حال افزایش است.

شعارسال: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایران گوی سبقت را در علوم و فناوری سلولهای بنیادی از کشورهای ترکیه و رژیم اشغالگر قدس ربوده است.

سورنا ستاری، در اختتامیه سومین جشنواره و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، گفت: از ابتدای دولت، برنامه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را شروع کردیم که اجرای آن همزمان با ورود دولت یازدهم بوده که وجود سه هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان نشان نتیجه این توجه است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته اندصادرات داشته باشند که برنامه ما در معاونت علمی توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان است.

معاون علمی و فناوری بیان کرد: با ایجاد ستاد توسعه فناوری های سلول‌های بنیادی هماهنگی‌هایی میان بخش‌های مختلف این حوزه ایجاد شده است.

ستاری گفت: یکی از چالش های این حوزه هماهنگی میان حوزه‌های میان‌رشته‌ای است.

به گفته وی در حال‌ حاضر علوم در کشور در دسته های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضیات تقسیم شده است و هماهنگ کردن میان این سه حوزه از بحث های جدی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: در حال‌ حاضر شرکت هایی در حوزه های بیوتکنولوژی و پزشکی بازساختی در کشور ایجاد شده که از دل دانشگاه های صنعتی خارج شده‌اند.

ستاری با اشاره به جایگاه سلول های بنیادی ایران در دنیا، خاطر نشان کرد: بر اساس گزارشات اعلام شده ایران در زمینه تولید مقالات رتبه ۱۴ دنیا را کسب کرده است، ضمن این که تعداد ثبت پتنت‌های این حوزه نیز در حال افزایش است.

ستاری با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه سلول های بنیادی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ شرکت که از این تعداد ۸۰ شرکت، دانش بنیان شده‌اند و برخی از آنها نیز محصولات سل تراپی را به بازار عرضه کرده اند در زمینه سلول های بنیادی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: تاکنون چندین قرارداد همکاری با دانشگاههای علوم پزشکی در حوزه پزشکی بازساختی منعقد شده است.

معاون علمی فناوری بیان کرد: ما در کنار فعالیت‌های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در حوزه سلول های بنیادی، اقدام به برگزاری المپیاد دانش‌آموزی سلول های بنیادی کرده‌ایم که تا دو ماه آینده این المپیاد برگزار خواهد شد.

ستاری تاکید کرد : تا زمانی که نتوانیم عدد قابل توجهی از جی دی پی داشته باشیم، کشور نمی‌تواند در حوزه اقتصاد دانش بنیان حرکتی کند.

معاون علمی فناوری با تاکید بر ضرورت حضور بخش خصوصی در حوزه های پژوهشی و فناوری، گفت‌: تا زمانی که بخش خصوصی و سرمایه خصوصی وارد پروژه‌ نشود، پژوهش ها با پول دولتی موفق نمی شود.

ستاری تصریح کرد: ایران گوی سبقت را در علوم و فناوری سلولهای بنیادی از کشورهای ترکیه و رژیم اشغال گر قدس ربوده است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی گفت: چنین حرکت‌هایی موجب تبادل علم می‌شود که مزایای بسیاری برای کشور به همراه خواهد داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:10 آذر 1397 ، کدخبر:4472471 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین