پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۷۳۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه اقتصاد پلت‌فرمی باید جدی گرفته شود، تاکید کرد: اگر پول مجازی بیاید پول ملی از بین می‌رود یا تضعیف خواهد شد.

شعارسال: ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج گفت: اگر قرار است هوشمند مجازی روی پلت‌فرم خارجی بیاید، تمامی آژانس‌هایی که در کشور ما معامله انجام می‌دهند و بیمه ها و دیگر شغل‌های مشاور تعطیل می‌شوند.

وی افزود: پلت‌فرم اقتصادی خارجی باید از سوی مسئولان و مردم جدی گرفته شود تا از معایب در امان بمانیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه جهان به سمتی حرکت می‌کند که مشاغل خانگی به طور گسترده‌ای رایج می‌شود، اظهار داشت: زمانی که چنین اتفاقی بیفتد قراردادهای بیمه، بانکی و کارهای پولی از بین می‌رود و رهگیری برای پرداخت مالیات نیز وجود نخواهد داشت.

فیروز آبادی با بیان اینکه شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی خارجی بسیار گسترش داشته‌اند، تصریح کرد: متاسفانه اکنون ۵۰ درصد نقش رسانه‌ای در تصاحب رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی است و اگر امروز حواسمان نباشد، 10 سال دیگر ۵۰ درصد اقتصادمان نیز بر روی پلت‌فرم خارجی خواهد بود چون پلت‌فرم‌های خارجی خدمات بهتری عرضه می‌کند و اگر دغدغه هویتی و کشوری داریم باید از این کار جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر قریب به اتفاق سخت‌افزار و نرم‌افزار حوزه ارتباطات در دست آمریکا است و آنها با برنامه‌ریزی دقیق توانسته‌اند به سیطره خود در این زمینه بیافزایند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه امروز حوزه ارتباطات نقش موثری در جوامع دارد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که هر کشوری به ارگان‌ها و نهادهای مالی و زیرساختی آمریکا حمله سایبری کند، از سوی مسئولان این کشور حمله نظامی تلقی خواهد شد و این موضوع اهمیت حوزه ارتباطات را نشان می‌دهد.

فیروزآبادی افزود: امروز همه مسئولان کشور بر توسعه شبکه ملی اطلاعات برای مقابله با تهدیدات خارجی اتفاق نظر دارند و باید توسعه این شبکه با سرعت انجام پذیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 10آذر1397 ، کدخبر: 994973: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین