پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
یک نماینده مجلس با اشاره به روند ادامه‌دار استیضاح وزرا در مجلس، گفت: سریال استیضاح وزرا نشان‌دهنده تلاش باند پایداری و رئیس‌جمهور قبلی است برای اینکه افرادشان را به قدرت برگردانند.

شعارسال: سهیلا جلودار زاده نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  با اشاره به سریال استیضاح وزرای دولت، گفت: استیضاح وزرا از سوی هر نماینده‌ای که امضا می‌شود یک دلیل خاص دارد؛ برخی از نماینده‌ها برای رسیدن به خواسته‌های حوزه‌ انتخابیه‌شان استیضاح را امضا می‌کنند و برخی برای رسیدن به خواسته‌های شخصی‌شان. برخی هم برای مصالح نمایندگی‌شان و کمتر احساس می‌شود که نمایندگان برای اصلاح رویه‌ها وزرا را استیضاح کنند.

او ادامه داد: البته برخی از نمایندگان برای اینکه فشار بیاورند تا وزرا در مسیر انجام وظایفشان قرار بگیرند، استیضاح می‌کنند. بنابراین با نیت‌های مختلفی استیضاح‌ها امضا می‌شود اما به‌طورقطع راه‌حل دیگری هم وجود دارد؛ اینکه وزرا قبل از اینکه استیضاح مطرح شود رابطه صمیمانه و دلسوزانه را با نماینده‌ها داشته باشند و هم اینکه نماینده‌ها بجای استفاده از ابزار خشن استیضاح، گفت‌وگو کنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: استیضاح وزرا شیوه غلطی است که رسم شده و همه فکر می‌کنند اگر نامه استیضاح را امضا کنند به خواسته‌هایشان می‌رسند و وزرا هم‌زمانی که نماینده‌ای نامه استیضاح را امضا می‌کند با او مذاکره می‌کنند یا خواسته‌هایشان را برآورده می‌کنند و یا قول می‌دهند. البته گاهی بعداً از منتفی شدن استیضاح وزرا قول خود را فراموش می‌کنند و استیضاح‌کنندگان دوباره استیضاح را کلید می‌زنند. این در حالی است که هر دو سو می‌توانند راه سوم عقلایی را برای درست انجام دادن وظایفشان پیدا کنند.

جلودار زاده با اشاره به روند ادامه‌دار استیضاح وزرا در مجلس، گفت: سریال استیضاح وزرا نشان‌دهنده تلاش باند پایداری و رئیس‌جمهور قبلی است برای اینکه افرادشان را به قدرت برگردانند. در همین راستا شاهد اجرای سناریوی آن‌ها در جامعه هستیم که خواستار برگشت مدیران دولت قبل هستند. آن‌ها سعی می‌کنند با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان افرادی را که قبلاً در دولت احمدی‌نژاد سمت داشتند جایگزین کنند و این فشارها برای جا انداختن این افراد است.

او گفت: اگر نگوییم این اقدامات و استیضاح وزرا در جهت تضعیف دولت است، باید بگوییم در جهت تغییر است. تغییر وزرا با هدف جایگزین کردن افراد خودشان است و ما ناظر این موضوع هستیم اما در استیضاح‌ها کمتر مصلحت عمومی در نظر گرفته‌شده است. چون اولاً سیاست‌ها و روش‌ها از قبل حرکت کرده و دولت را در اینجا قرار داده است و با تغییر وزرا تغییر عمده‌ای را شاهد نیستیم و با برکناری یک وزیر جریان امور متوقف می‌شود. با آمدن افراد جایگزین حرکت گازانبری برای گرفتن قدرت را می‌بینیم و مردم اولین و بزرگ‌ترین قربانی این سناریوها هستند.

جلودار زاده تأکید کرد: یک‌قدم در جهت مصالح مردم حرکت نمی‌شود، و استیضاح وزرا شرایط مردم را بدتر کرده است. از روزی که یک وزیر را انداختند ببینید که شرایط بهتر شده یا بدتر. آیا دلار ارزان شده؟ قدرت پول ملی بالا رفته و کارخانه‌ها از تعطیلی درآمدند و یا اینکه همه این اقدامات در جهت بزرگ‌تر شدن شکاف‌ها و سقوط بیشتر است؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: 11آذر1397 ، کدخبر: 232631: www.etemaadonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین