پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۲۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
برگزاری انتخابات هشت فدراسیون ورزشی که ۷۳ مدعی را برای نشستن روی صندلی ریاست پشت صندوق های رای دارند، کار وزارت ورزش برای برگزاری مجامع این فدراسیون‌ها را سخت کرده است.
شعارسال: برنامه‌ای که وزارت ورزش در روزهای ابتدایی سال در رابطه با فدراسیون ها و مجامع انتخاباتی آنها داشت مبنی بر برگزاری انتخابات در ۱۳ فدراسیون شمشیربازی، سوارکاری، بدمینتون، قایقرانی، بولینگ و بیلیارد، اسکواش، انجمن های ورزشی، تنیس (خاکی)، ووشو، ورزش همگانی، کونگ فو، تیروکمان و گلف بود. حتی قرار بر این بود تا مجمع انتخاباتی ۴ فدراسیون در نیمه نخست سال برگزار شود و انتخابات سایر فدراسیون ها نیز در نیمه دوم سال انجام شود.

با ارائه این برنامه کلی، انتخابات فدراسیون ها در سال جاری با برگزاری مجمع فدراسیون تیروکمان آغاز شد و در ۶ فدراسیون شمشیربازی، سوارکاری، اسکواش، گلف، بدمینتون و بولینگ و بیلیارد پیگیری شد. در این میان اما تصویب و ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته ها و اجرای آن در برخی فدراسیون ها، برنامه های انتخاباتی وزارت ورزش را دستخوش تغییراتی اجباری کرد.

از این میان فدراسیون هایی که شامل قانون ابلاغی شدند، فدارسیون هایی مانند هاکی و قایقرانی در فهرست انتخابات وزارت ورزش قرار داشتند اما ورزش های ناشنوایان، چوگان، هندبال، سه گانه و جودو فدراسیون هایی بودند که به واسطه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها، به فهرست انتخابات وزارت ورزش اضافه شدند.

بدین ترتیب فهرست فدراسیون هایی که باید انتخابات آنها هرچه زودتر برگزار شود نسبت به آنچه در آغاز سال اعلام شده بود، افزایش یافت. برخی از این فدراسیون ها به دلیل اعمال قانون بازنشستگی و برخی هم به دلیل پایان دوره چهار ساله یا استعفا، در بلاتکلیفی مدیریتی به سر می برند. علاوه بر این هستند فدراسیون هایی که در روزهای پایانی سال جاری یا اولین هفته های سال آینده دوره مدیریت رئیس شان به پایان می رسد و وزارت ورزش باید آنها را هم در نوبت انتخابات قرار دهد.

۷۳ نفر به دنبال ریاست در ورزش

به گزارش خبرنگار مهر، از میان ۷ فدارسیونی که قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در مورد آنها اعمال شده، وزارت ورزش با تعیین مهلت ثبت نام کاندیداها، مقدمات کار برای انتخابات ۶ فدراسیون را آغاز کرد. هندبال، چوگان، سه گانه، قایقرانی، ورزش های ناشنوایان و هاکی فدراسیون هایی هستند که ثبت نام کاندیداهای آنها انجام شده است. در مجموع ۶۷ نفر برای ریاست این فدارسیون ها ثبت نام کرده اند. اگرچه هنوز پروسه تائید صلاحیت مدیریتی آنها توسط وزارت ورزش و مراجع ذی صلاح به پایان نرسیده است.

علاوه بر این، انجمن های ورزشی و تنیس هم دو فدراسیونی هستند که به دلیل پایان دوره مدیریت، در نوبت انتخابات هستند. ثبت نام کاندیداهای این فدراسیون ها انجام شده و طبق نتیجه ای که در پایان بررسی صلاحیت آنها اعلام شده، قرار است انتخابات هر یک از این دو فدراسیون با ۳ کاندیدا برگزار شود.

در مجموع ثبت نام هایی که برای انتخابات فدراسیون ها انجام شده، نشان می دهد فدراسیون هایی که سال ها از مدیریت تک نفره آنها می گذرد، متقاضی بیشتری برای ریاست دارد مانند هاکی و ورزش های سه گانه.

اسامی کاندیداهای ۸ فدراسیونی که برگزاری انتخابات آنها در دستور کار وزارت ورزش قرار دارد، به شرح زیر است:

هندبال؛ صندلی خالی رحیمی ۱۸ متقاضی دارد

علیرضا رحیمی در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها، ۱۲ آبان ماه از ریاست فدراسیون هندبال استعفا داد درحالیکه وی ۱۷ اسفندماه سال گذشته با برگزاری مجمع انتخاباتی، عهده دار این مسئولیت شده بود. در هر صورت به واسطه این استعفا برگزاری زودهنگام مجمع انتخاباتی هندبال در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفت.

البته در مورد فدراسیون هندبال و تعداد کاندیداهای ریاست این فدراسیون که ثبت نام از آنها چند روز پیش به پایان رسید، علاوه بر عدد و رقم، نام های زیادی هم مطرح شده است اما آنچه وزارت ورزش تائید کرده، نام نویسی ۱۸ نفر است. البته هنوز فهرست رسمی و تائید شده در مورد کاندیداهای این فدراسیون منتشر نشده اما گفته می شود که میترا نوری، محمد طالب پور، مرتضی حسن پور، علیجانی، حمید علی آقا نژاد، محمد پورکیانی، سید رضا مهدوی، احمد گواری، هادی خلیلی، توحید جوادی، علیرضا پاکدل، خسرو ابراهیم زاده و مهدی واعظی از جمله نفراتی هستند که برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون هندبال ثبت نام کرده اند.

ورزش های سه گانه؛ ۱۶ کاندیدا به دنبال جایگاه قدیمیِ سردار صبور

فدراسیون ورزش های سه گانه طی سال های گذشته به صورت متوالی توسط سردار صبور مدیریت شد اما استعفای وی که ۲۹ مهرماه و به خاطر قانون بازنشستگی انجام شد، نشان داد متقاضیان صندلی وی هم کم نیستند. این موضوع را ثبت نام ۱۶ کاندیدا برای دوره آتی ریاست ورزش های سه گانه ثابت می کند.

سید اصغر آزوره، فاطمه ابوالقاسمی هدشی، امین احمدی، بابک امیری نژاد، مهرعلی باران چشمه، علی اکبر حسن پور حیدری، فروزان زاهدمنش، بهمن صفری مرمتی، ایرج عرب، منوچهر عزیزی، عبدالرحمن قاسمی نافچی، مهدی گودرزی، مهدی مبینی، مسعود محمدی جوزدانی، سیدرضا میر ابوطالبی و غلامرضا نبات چیان ۱۶ کاندیدای فدارسیون ورزش های سه گانه هستند. این فدراسیون فعلا با سرپرستی احمد نامنی فعالیت های خود را دنبال می کند.

هاکی؛ اعلام آمادگی ۱۱ کاندیدا

هاکی اگرچه جزو فدراسیون های مشمول قانون بازنشستگی بود اما فوت بهرام شفیع رئیس چندساله این فدراسیون، روند برگزاری انتخابات این فدراسیون را تسریع کرد. طوریکه به محض معرفی حسن اباذری به عنوان سرپرست این فدراسیون، ثبت نام کاندیداهای آن نیز انجام شد.

در این پروسه ۱۱ نفر به نام های علی اصغر طهماسبی، فاطمه ابوالقاسمی، رمضانعلی دولو، اکبر قاسمی، حسین شهریاری، مسعود مختاری، یدالله غیاثیان، بهرام قدیمی، احمد کاظمی، مرتضی یحیی پور و علی یاور عزیز پور برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی رسمی کردند.

قایقرانی؛ فدراسیونی با ۱۰ کاندیدای ریاست

غلامرضا امینی هم جزو روسایی بود که صندلی خود در فدراسیون قایقرانی را به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشسته ها تحویل داد اگرچه دوره ریاست وی امسال به پایان می رسید. در هر صورت با رفتن وی و معرفی احمد گواری به عنوان سرپرست، مشخص شد که محمد بابایی، سیدرضا میر ابوطالبی، ناصر طالبی، دکتر سعید کاظمی و محسن میلاد، امیر شقاقی، ابراهیمی نیا، علیرضا سهرابیان، رضا گل محمدی و یحیی یحیائی متقاضیان ریاست در قایقرانی هستند. این ۱۰ نفر ثبت نام قطعی خود را انجام داده اند.

ورزش های ناشنوایان؛ ۸ نفر به دنبال ریاست کم سر و صدا

کرم الله علیمرادی، مهران تیشه گران، مسعود فراهانی، عارف سعیدی، کاظم نظم ده، سعید کاظمی، افشین داوری و رمضانعلی دولو ۸ کاندیدای فدراسیون ورزش های ناشنوایان هستند؛ فدراسیونی کم سر و صدا که این روزها با سرپرستی حسن سلگی برنامه های خود را دنبال می کند. پیش از این مصطفی کریمی ریاست فدراسیون ورزش های ناشنوایان را عهده دار به خاطر بازنشستگی کنار رفت.

چوگان؛ اعلام آمادگی ۴ کاندیدا برای مدیریت کاملا ایرانی

میعاد صادقی، محمد مهاجرلو، فرهاد نظری و امیررضا شاپوری چهار نفری هستند که برای ریاست چوگان ثبت نام کرده اند. رشته ای که از بازی های کهن ایرانی به حساب می آید و ثبت جهانی آن به نام ایران هم باعث رونق بیشترش شده است. یاشار بی غم سرپرست این فدراسیون است. وی جایگزین حجت الله دهخداییِ بازنشسته شده است.

انجمن های ورزشی و تنیس؛ فدراسیون هایی با سه کاندیدا

دوره ریاست محمد علیپور و مجید شایسته در فدراسیون های انجمن های ورزشی و تنیس به ترتیب ۱۷ و ۱۹ آبان ماه به پایان رسید. پیش از آن ثبت نام کاندیداها برای برگزاری انتخابات این دو فدراسیون انجام شد. بر این اساس و برای فدراسیون انجمن های ورزشی ۹ نفر ثبت نام کردند اما علاوه بر رد صلاحیت برخی از آنها، تعدادی هم انصراف دادند و بدین ترتیب تعداد کاندیداها به سه نفر کاهش یافت. صمد ولی زاده، احمد اسدزاده و محمد علیپور کاندیداهای این فدراسیون هستند.

مجید شایسته، ایرج رحمانی و عبدالرضا آریانفر هم نفراتی هستند که در انتخابات پیش روی فدراسیون تنیس شرکت خواهند داشت. البته گفته می شود یکی از این کاندیداها که سابقه زیادی هم ندارد از سوی مراجع ذیصلاح تایید نشده است.

رقابت ۷۳ نامزد برای ۸ صندلی

به گزارش مهر، بدین ترتیب ۷۳ نفر به عنوان کاندیدا به دنبال صندلی ریاست در ۸ فدراسیون هستند. در این میان قرار است طی بزودی صلاحیت مدیریتی ۶۷ کاندیدای فدراسیون های هندبال، چوگان، سه گانه، قایقرانی، ناشنوایان و هاکی در کمیسیون تطبیق شریط احراز مدیریت وزارت ورزش بررسی و نتیجه آن بر اساس ماده ۶ آئین نامه انتخابات اعلام شود.

البته کاندیداهایی که در این مرحله با مشکلی بابت تائید صلاحیت مدیریتی مواجه شوند، یک هفته فرصت دارند، مدارک لازم را برای رسیدگی های تکمیلی ارائه دهند. در ادامه هم پرونده کاندیداها برای تائید صلاحیت توسط مراجع ذی صلاح وارد مرحله بعدی می شود تا با مشخص شدن نتیجه، زمان انتخابات تعیین شود.

در مورد فدراسیون های تنیس و انجمن های ورزشی هم هنوز زمانی برای برگزاری انتخابات اعلام نشده است. گفته می شود عدم اعلام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها توسط مراجع ذی صلاح دلیل این موضوع است.

یک تیر و دو نشان کاندیدا برای کسب کرسی

به گزارش خبرنگار مهر، در میان افرادی که برای ریاست چهار سال آتی فدراسیون ها ثبت نام کرده اند، هستند افرادی که یک تیرو دو نشان کرده و همزمان برای بیش از یک فدراسیون نام نویسی کرده اند تا شاید حداقل در انتخابات یکی از آنها به نتیجه برسند. از جمله این کاندیداها می توان به رمضانعلی دولو اشاره کرد که کاندیدای فدراسیون هاکی و ورزش های ناشنوایان است و فاطمه ابوالقاسمی که برای دو فدراسیون ورزش های سه گانه و هاکی کاندیدا شده است.

پُر سر وصدا اما بلاتکلیف

کشتی و جودو از جمله فدراسیون های همیشه پرسروصدا در ورزش هستند بلاتکلیف ترین روزهای مدیریتی خود را سپری می کنند. کشتی که به خاطر استعفای رسول خادم این روزها با سرپرستی حمید بنی تمیم اداره می شود و جودو هم به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشسته ها و استعفای محمد درخشان، روزهای سرپرستی عمادی را پشت سر می گذارد. این در حالی است که وزارت ورزش هنوز در رابطه با این دو فدراسیون و برگزاری انتخابات آنها، هیچ اقدامی حتی در حد تعیین مهلت ثبت نام از کاندیداها انجام نداده است.

۵ فدراسیون در نوبت انتظار

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت ورزش در حالی به خاطر بلاتکلیفی مدیریتی ۱۰ فدراسیون هندبال، چوگان، ورزش های سه گانه، قایقرانی، ورزش های ناشنوایان، هاکی، انجمن های ورزشی، تنیس، کشتی و جودو و لزوم برگزاری انتخابات آنها تا پیش از پایان سال، روزهای پُر رفت و آمدی در پیش خواهد داشت که باید همزمان برگزاری به موقع انتخابات ۵ فدراسیون دیگر را هم در دستور کار قرار دهد. فدراسیون هایی که دوره مدیریت آنها در روزهای پایانی امسال یا اولین هفته های سال آینده به پایان می رسد و طبق قانون باید پیش از آن، انتخابات شان برگزار شود.

دوره ریاست مهدی علی نژاد در فدراسیون ووشو ۱۳ اسفندماه به پایان می رسد. ۲۵ فروردین ماه هم پایان دوره ریاست فاطمه هاشمی در فدراسیون بیماری های خاص است. ۷، ۱۶ و ۱۹ اردیبهشت ماه سال آینده هم به ترتیب زمان پایان دوره ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری، محمود رشیدی در فدراسیون ورزش های رزمی و علی مجدآرا در فدراسیون ورزش های همگانی است.

وزارت ورزش قاعدتا باید از حالا به فکر انتخابات این فدراسیون باشد تا بلاتکلیفی طولانی مدت و غیرقانونی فدراسیون هایی مانند تنیس و انجمن های ورزشی گریبانگیر آنها نشود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 12 آذر 1397 ، کدخبر: 4473859 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
س.ح75
وقتی بازنشسته ها میخان تا اخرین روز عمرشون رو صندلی بنشینن همین میشه دیگه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
پس کی قراره این اتفاق بیفته و فدارسیونها بی صاحاب اداره نشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین