پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: جمعیت گاو میش در گیلان رو به افزایش است.علی‌اکبرنژاد خاطرنشان‌ کرد: شیر گاومیش به دلیل کیفیت بالایی که دارد باید ۴تا ۵هزار تومان فروخته شود، اما به دلیل نبود یک مرکز مستقل جمع آوری شیر گاومیش در گیلان، در حال حاضر شیر گاومیش همانند شیر گاو در استان هر لیتر ۲هزار تومان از گاومیش‌داران خریداری می‌شود.

شعار سال: میر حجت علی‌اکبرنژاد گفت: گاومیش در بسیاری از نقاط گیلان یافت می‌شود، اما قطب تولید و پرورش این دام در شهرستانهای صومعه‌سرا، تالش و رضوانشهر است.

وی افزود: گاومیش در اقتصاد خانوارهای روستایی این شهرستانها جایگاه ویژه‌ای دارد. تعداد و پراکندگی جغرافیایی آن هر سال در حال افزایش است.

معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه‌ داد: در حال حاضر ۱۸هزار راس گاومیش در گیلان وجود دارد.

وی افزود: به دلیل برخورداری بالای شیر گاومیش از چربی مناسب، شیر و فرآورده‌های دیگر شیر گاومیش از جمله ماست و پنیر آن از مشتریان فراوانی برخوردار است.

علی‌اکبرنژاد خاطرنشان‌ کرد: شیر گاومیش به دلیل کیفیت بالایی که دارد باید ۴تا ۵هزار تومان فروخته شود، اما به دلیل نبود یک مرکز مستقل جمع آوری شیر گاومیش در گیلان، در حال حاضر شیر گاومیش همانند شیر گاو در استان هر لیتر ۲هزار تومان از گاومیش‌داران خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه از هر راس گاومیش بیش از ۶ لیتر شیر گرفته می‌شود، تصریح‌ کرد: در نظر داریم با تلقیح مصنوعی و انتقال جنین، گاومیش‌هایی در گیلان پرورش یابند که ۱۲لیتر در روز شیر تولید کنند.

معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: اقتصادی‌تر شدن پرورش گاومیش و بهره مندی بیشتر از تولید شیر از این دام از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

علی‌اکبرنژاد با اشاره به اینکه از دیگر مناطق کشور خواهان خرید شیر گاومیش های گیلان هستند، گفت: گیلان دارای تعاونی گاومیش‌داران است و هم اکنون این تعاونی در تالش مستقر است.

وی با بیان اینکه این تعاونی ۷۰نفر عضو دارد که به طور مرتب در حال عضوگیری جدید است، افزود: گاومیش دامی مقاوم به اغلب بیماری‌ها است و به دلیل شیر باکیفیتی که دارد، از صرفه اقتصای بالایی برخوردار است و افزایش جمعیت گاومیش های استان می‌تواند صرفه اقتصادی خوبی را برای دامداران استان به همراه داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری گیل سداد تاریخ انتشار 8 آذر 97، کدخبر:14836، www.gilsadad.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
س.ح75
اتفاقا شیر گاومیش چرب تر و مقوی تر هم هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین