پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۳۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اتصال ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و پژوهشی به شبکه علمی کشور گفت: باید عملیات اجرایی این شبکه با قدرت و سرعت پیش رود و اجرایی شدن آن به رفع همه مشکلات بودجه ای و زیرساختی موکول نشود.

شعارسال: در شورای اجرایی فناوری اطلاعات وزارت علوم که در محل وزارت علوم برگزار شد، دکتر منصور غلامی با بیان اینکه اختصاص ردیف بودجه متمرکز برای شبکه ملی علمی کشور امری زمانبر است، اظهار داشت: این شبکه باید با امکانات موجود خدمات خود را به دانشگاه ها ارائه کند تا به تدریج مشکلات فعلی رفع و هدف نهایی ترسیم شده برای این شبکه تحقق یابد.

دکتر غلامی تاکید کرد: با تببین مزایای شبکه ملی علمی کشور، قطعاً تعداد بیشتری از دانشگاه ها و موسسات پژوهشی به آن ملحق خواهند شد و با تقویت محتوای درون این شبکه، بخشی از هزینه های آن از محل ارائه خدمات تامین خواهد شد.

وزیر علوم در خصوص دستور جلسه دوم نشست روز شنبه شورای فناوری اطلاعات وزارت علوم که در زمینه سامانه پیشخوان مجوزهای کشور بود، تاکید کرد: پیگیری های لازم برای پیوستن کلیه دانشگاه های کشور به این سامانه انجام شود.

دکتر حسین میرشجاعیان حسینی، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این نشست، با اشاره به اینکه تمام مجوزهایی که دستگاه های اجرایی دولت ارائه می دهند باید در سامانه پیشخوان مجوزهای کشور ثبت شود، گفت: وزارت علوم در قالب این سامانه ۲۷۵ مجوز و استعلام به دستگاه های اجرایی و سازمان های دیگر می دهد که بیشترین تعداد مجوز مربوط به مدرک تحصیلی است.

وی افزود: با مراجعه به سامانه http://g4b.ir اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به صورت متمرکز و در کمترین زمان ممکن درخواست های مجوز و استعلام خودرا ثبت کنند.

وی گفت: به جز چند دانشگاه کشور، تمام دانشگاه ها و موسسات وابسته به وزارت علوم، اطلاعات خودرا در سامانه مجوزهای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی ثبت کرده اند.در ادامه این نشست، دکتر علیرضا عشوری، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: تاکنون ۱۱ مرکز استان و ۴۰ دانشگاه به شبکه علمی کشور متصل شده اند و با رفع مشکلات بودجه ای و همکاری شرکت مخابرات و زیر ساخت پیشرفت این شبکه با سرعت محقق خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات زیر ساختی اتصال دانشگاه ها به فیبر نوری، انعقاد تفاهم نامه با شرکت همراه اول و استفاده از امکانات اتصال سراسری به نسل چهارم تلفن همراه به عنوان گامی برای حل مشکلات شبکه ملی علمی کشور در دست اقدام است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 10آذر1397 ، کدخبر: 978352: www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین