پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
گزارش تغییرات نرخ تورم در آبان ماه نشان می دهد، استان سیستان و بلوچستان با ۴۲.۶ درصد و کردستان با ۴۲.۵ درصد بیشترین و استان کرمان با ۲۸.۸ درصد کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه را داشته اند.

شعار سال: گزارش شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان برای آبان ماه سال ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شدبر این اساس؛ در آبان ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٤٧.٨ رسید که نسبت به ماه قبل٢.٦ درصد افزایش نشان می­ دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان آذربایجان شرقی با ٤.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان همدان با ١.٤ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٤.٩ درصد استبیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان وبلوچستان (٤٢.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٢٨.٨ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان سیستان وبلوچستان به طور متوسط ٧.٧ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان کرمان به طور متوسط ٦.١ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به آبان ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ١٥.٦ درصد رسیدبیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (١٩.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (١٢.٢ درصد) استشکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در آبان ماه ٧.٠ درصد است که نسبت به ماه قبل یک واحد درصد افزایش نشان می­ دهد.

تورم کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور و درصد تغییرات شاخص به تفکیک استان به شرح ذیل است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 آذر 97، کد مطلب: 4472568، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین