پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۴۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: موزه ادب و عرفان و بقعه شیخ شهاب الدین اهری تا دهه فجر امسال بازگشایی می شود.

شعارسال: مرتضی آبدار ظهر روز یک شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های گردشگری اهر در جمع خبرنگاران از راه اندازی موزه سنگ در پارک دکتر قاسم خان اهری تا دهه فجر سالجاری خبر داد و گفت: قرار شد تا تملک خانه تاریخی موسوی را شهرداری اهر بر عهده و بعد از تملک و ثبت ملی این خانه، مرمت و نگهداری آن را سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر عهده می گیرد.

وی با اشاره به اینکه خانه عاشیقلار در خانه تاریخی موسوی ایجاد می شود، افزود: شهرستان اهر کانون و خواستگاه اصلی موسیقی سنتی آذربایجانی است و سعی داریم با مرمت و ثبت ملی خانه موسوی، بتوانیم خانه ای ملی برای عاشیقلار قره داغ در اهر دایر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت توقف عملیات ساخت هتل پنج ستاره شرکت تولیدی صنایع معدنی مهراصل چیست؟ گفت: ما مجوزهای هتل را صادر کرده ایم.

آبدار ادامه داد: متاسفانه به دلیل فوت مرحوم سیدرضا مقیمی اصل وقفه ای در پروژه ایجاد شد در حالی که مدیران شرکت مهراصل پیگیر روند احداث هتل هستند و میراث فرهنگی موافقت اولیه را صادر و مدیران شرکت به دنبال اخذ موافقت اصولی نیز هستند.

وی تصریح کرد: اخیراً با مسئول پروژه هتل پنج ستاره جلسه ای برگزار شده و تصمیم دارند به زودی عملیات اجرایی هتل را آغاز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با ذکر اینکه هر شخص حقیقی و حقوقی اقدام به هتل سازی در شهرستان ها کند ما با آغوش باز از سرمایه گذار حمایت می کنیم، ابراز داشت: اگر شهرداری اهر پروانه ساخت هتل مهراصل را صادر کند ما نیز موافقت اصولی را صادر می کنیم.

آبدار همچنین از تملک خانه تاریخی عطایی و ایجاد موزه عشایری و مردم شناسی در سال 98 در این خانه خبر داد.

وی یادآور شد: موزه ادب و عرفان و بقعه شیخ شهاب الدین اهری تا دهه فجر امسال بازگشایی می شود.

گفتنی است؛ در جریان سفر مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به شهرستان اهر با حضور در رستوران رستم زاده در خصوص ثبت ملی آبگوشت مخصوص شهرستان اهر رایزنی هایی انجام شد.

سپس در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با همراهی فرماندار شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اهر از بقعه شیخ شهاب الدین اهری، مسجد امام حسن عسگری(سر بازار)، موزه ادب و عرفان و بازار تاریخی نصیر بیگ اهر بازدید کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11آذر1397 ، کدخبر: 4473807: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
س.ح75
چقدر عالی و نیکو
ای کاش بودجه کافی باشه و بشه برای تمام ادبا و عرقای ایرانی یک همچین کاری کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین