پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
شهردار بیرجند گفت: لازم است تا بنیاد مستضعفان در جهت در اختیار قرار دادن این مکان به دستگاه‌های مربوطه بدون دریافت هزینه اقدام کند تا این میراث مردمی حفظ گردد.محمدعلی جاوید به طرح 30 متری خیابان فرزان به عنوان یکی از طرح‌های بازآفرینی شهری بیرجند اشاره نمود و یادآور شد: تاکنون برای این پروژه اعتباری بالغ‌بر 7 میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن 80 درصد بوده است.

شعار سال: عصر امروز ستاد بازآفرینی شهری بیرجند در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردیدشهردار بیرجند با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 30 درصد اعتبارات خود را به بازآفرینی شهری اختصاص دهند، اظهار داشت: لازم بوده تا دستگاه‌های اجرایی گزارش کامل و جامعی از پیشرفت فیزیکی پروژه‌هایشان در حوزه بازآفرینی شهری به این ستاد ارائه نمایند.

محمدعلی جاوید به طرح 30 متری خیابان فرزان به عنوان یکی از طرح‌های بازآفرینی شهری بیرجند اشاره نمود و یادآور شد: تاکنون برای این پروژه اعتباری بالغ‌بر 7 میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن 80 درصد بوده است.

وی به پروژه پل موسی‌بن جعفر اشاره و اضافه کرد: این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای ادامه و تکمیل آن نیاز به اعتبار وجود دارد.

شهردار بیرجند گفت: برای تعمیر و بازسازی ارگ بهارستان به عنوان یکی از میراث مردمی شهرداری بیرجند حاضر است تا اعتباراتی را هزینه کند اما برای تملک آن قانون اجازه هزینه کردن عوارض مردمی در این خصوص را به شهرداری نمی‌دهد.

مقاومت بنیاد مستضعفان در واگذاری ارگ بهارستان

جاوید ادامه داد: لازم است تا بنیاد مستضعفان در جهت در اختیار قرار دادن این مکان به دستگاه‌های مربوطه بدون دریافت هزینه اقدام کند تا این میراث مردمی حفظ گردد.

وی با اشاره به پروژه پیاده‌روهای خیابان جمهوری بیرجند گفت: برای این پروژه 290 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در حال برگزاری مناقصه برای اجرای آن در دستورکار قرار دارد.

شهردار بیرجند یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری بیرجند که در اولویت نخست قرار داشتته را محله 17 شهریور اعلام کرد و افزود: امسال برای ایجاد فرهنگ‌سرا در این محله شهرداری بیرجند 4 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

مصوباتی که جدی گرفته نمی‌شود!

فرماندار بیرجند نیز در ادامه ضمن گلایه‌مندی از اعضای این ستاد در رابطه با جدی نگرفتن مصوبات و برنامه‌های ستاد اظهار داشت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تا زمان برگزاری جلسات و تنظیم صورت‌جلسه پاسخ لازم و درخواستی را اعلام نمایند.

علی ناصری حوزه بازآفرینی شهری را یکی از حوزه‌های مهم عنوان کرد و گفت: این حوزه یکی از شاخص‌های توزیع اعتبارات شهرستانی است.

بازآفرینی شهری تنها وظیفه شهرداری‌ها نیست

وی با بیان اینکه باید تمام دستگاه‌ها در حوزه بازآفرینی شهری ورود یافته و آن را تنها وظیفه شهرداری‌ها ندانند، افزود: باید دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های خود را به سمت این حوزه هدایت نمایند.

فرماندار بیرجند از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروژه‌های خود را در حوزه بازآفرینی شهری با جدول زمان‌بندی به فرماندار اعلام و مشکلاتی که بر سر راه اجرای این پروژه‌های نیز وجود داشته را مطرح سازند.

ناصری با اشاره به اینکه متأسفانه از فضای اطلاع‌رسانی برای آگاهی مردم از پروژه‌های در دست اقدام در حوزه بازآفرینی شهری استفاده نشده است، یادآور شد: باید جمع‌بندی اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه توسط دستگاه‌های اجرایی به مردم اطلاع‌رسانی گردد.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان برای طرح‌های حوزه بازآفرینی از حوزه اجتماعی وزارت کشور اعتبار جذب نمود و طرح‌هایی که اعتبار کافی برای آن وجود ندارد از این حوزه اعتبار لازم را پیگیری نمود.

بازآفرینی شهری با تکیه بر مشارکت مردم

معاون عمرانی فرماندار بیرجند نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه محدوده‌ها و محلات هدف حوزه بازآفرینی شهری بیرجند مشخص گردیده است، اظهار داشت: ماهیت بازآفرینی شهری، ماهیت کالبدی نیست بلکه تکیه بر مشارکت مردم و استفاده از این ظرفیت دارد.

مهدی رونقی از برگزاری جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری در استان خبر داد و افزود: باید جمع‌بندی کاملی از اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان تهیه و به این ستاد ارائه و از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.

وی ادامه داد: می‌توان باید فعالیت بیشتر در حوزه بازآفرینی اعتبارات ملی بیشتری در این حوزه جذب نمود.

لزوم وجود نگاه تعاملی بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری

معاون عمرانی شهرداری بیرجند نیز در ادامه اظهار داشت: اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در بیرجند همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی با شهرداری را می‌طلبد.

علی عدل به مشکلات پیش‌رو برای اجرای پروژه خیابان جمهوری بیرجند اشاره نمود و افزود: متأسفانه در مسیر این پروژه تأسیساتی با قدمت بالا وجود دارد که این امر در برگیرنده هزینه‌هایی برای شهرداری بوده و مانع پیشرفت کار است.

وی گفت: این پروژه جزو پروژههای حساس و سنگین بوده که شهرداری بیرجند در حال اجرای آن بوده و علاوه بر اعتباراتی که تاکنون هزینه شده حدود 4 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی شهردار بیرجند به نگاه تعاملی دستگاه‌ها با شهرداری بیرجند در خصوص اجرای پروژه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: باید برای پیشبرد پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری این نگاه وجود داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری فارس تاریخ انتشار 11آذر 97، کدخبر: 13970911000622، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین