پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرائم در فضای مجازی امسال نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته اما پلیس فتا توانسته بیش از ۸۰ درصد جرائم را کشف کند.

شعارسال: فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرائم در فضای مجازی امسال نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته اما پلیس فتا توانسته بیش از ۸۰ درصد جرائم را کشف کند.

 سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نشست سالیانه روسای پلیس فتا سراسر کشور در جمع خبرنگاران، هدف از این نشست را مروری بر اقدامات و عملکردهای گذشته، نگاهی به برنامه‌های باقی‌مانده از سال و آمادگی برای سال آتی عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی به عجین شدن فضای مجازی با زندگی مردم پرداخت و گفت: با توجه به این مهم باید پلیس و سایر دستگاه‌ها اقداماتی را برای امن کردن این فضا و آسیب نرسیدن به کاربران در نظر داشته باشند.

سردار اشتری گفت: در مرحله اول اطلاع‌رسانی می‌تواند موثر باشد و در مرحله دوم پیشگیری از جرائم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه 71 درصد جرائم در سال جاری نسبت به سال گذشته در فضای مجازی افزایش داشته است از تلاش پلیس فتا در کشف جرائم و کشف 80 درصدی این پلیس خبر داد.

وی گفت: رشد جرائم در فضای مجازی رو به رشد و فزاینده است اما ظرفیت پلیس فتا نیز خوب است؛ چرا که توانسته 80 درصد جرائم را کشف کند که این آمار نسبت به سایر کشورهای پیشرفته که خیلی زودتر از ما این ظرفیت را در پلیس خود ایجاد کرده‌اند، ستودنی است.

سردار اشتری با تاکید بر این مطلب که پلیس فتا در خدمت مردم است و آمادگی دارد تا اگر فردی مورد تعدی و ظلم واقع شود به حقوق‌اش رسیدگی کند، وجود کلاهبرداران در فضای مجازی را نگران کننده عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: کلاهبرداران در فضای مجازی موجب ناراحتی مردم می‌‌شود که ما در این خصوص آگاهی‌های کامل را به مردم و بانک‌ها ارائه کرده‌ایم؛ به مردم گفته‌ایم که چگونه از خود در مواجهه با کلاهبرداران در به صورت حضوری، تلفنی و حتی پیام‌رسان‌ها مراقب کنند تا نقشه شوم آنها باطل شود؛ همچنین به بانک‌ها توصیه کردم چگونه عمل کنند تا مانع ورود افراد به حساب‌های دیگران باشند و اینکه رمزها قابل تغییر باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، ظرفیت امروز پلیس فتا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آزمایشگاه عدله دیجیتالی این پلیس تقویت شده و پلیس فتا در 146نقطه استقرار دارد.

سردار اشتری اظهار امیدواری کرد: در شهرهای که بیش از 150 هزار نفر سکنه دارند نیز پلیس فتا مستقر شود.

وی با تأکید دوباره بر این مطلب که پلیس آمادگی خدمت‌رسانی به مردم را دارد در پاسخ به سوالی در خصوص مدت زمان کشف جرم گفت: کشف جرم بستگی به نوع جرم، نوع اطلاعات در دسترس دارد، هر چه اشراف اطلاعاتی بیشتر سرعت عمل نیز بیشتر خواهد شد؛ باید گفت مدت زمان این پرونده به طور معمول 15 روز است.

سردار اشتری در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص ارتباط نرخ بیکاری و بروز جرائم سایبری گفت: نرخ بیکاری در بروز جرائم سایبری تأثیر دارد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اعلام این مطلب که نیروی انتظامی در تمام مرزها حضور دارد اظهار داشت: در بخشی از مرزها بنا به تشخیص ستاد کل مسئولیت به یکی از سازمان‌های زیرمجموعه ستادکل محول شده البته در ابعاد امنیتی؛ اما باید گفت که ناجا در همان مرزها حضور فعال دارد.

سردار اشتری درخصوص تجهیزات نیروی انتظامی گفت: به دلیل افزایش جرائم و به تبع آن حضور گسترده مأموران ناجا در اقصی‌نقاط کشور و خدمت‌گذاری 24 ساعته به مردم و فعالیت مضاعفی که ما داریم خسارتی به ما وارد شده اما تجهیزات پلیس در حال افزایش است که کافی نیست و درصددیم با تخصیص اعتبارات آن را افزایش دهیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:14 آذر 1397 ، کدخبر:13970914000232 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین