پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه افزایش قیمت باید محمل قانونی داشته باشد و مجلس در مورد قیمت تمام شده آن تصمیم بگیرد.وی با بیان اینکه در این مورد دو مسئله مطرح است تصریح کرد: یکی آنکه قراردادی که میان فروشنده خودرو و خریدار بسته شده شامل چه مواردی است؛ اگر در قرارداد بسته شده صحبتی از افزایش قیمت نشده باشد، بالا بردن قیمت از سوی فروشنده و خودورساز جای سؤال و پیگیری دارد.

شعار سال: محسن کوهکن با اشاره به تعهداتی که خودروسازان در قبال خودروهای پیش‌فروش شده دارند، اظهار کرد: فروشندگان خودرو موظفند طبق قرارداد، تعهدات را در قبال مشتریان عمل کنند.

وی با بیان اینکه در این مورد دو مسئله مطرح است تصریح کرد: یکی آنکه قراردادی که میان فروشنده خودرو و خریدار بسته شده شامل چه مواردی است؛ اگر در قرارداد بسته شده صحبتی از افزایش قیمت نشده باشد، بالا بردن قیمت از سوی فروشنده و خودورساز جای سؤال و پیگیری دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گاهی خودروسازان در قرارداد خود شروطی را مطرح می‌کنند که خریدار به آن توجهی ندارد و گمان می‌کند که خودروساز و فروشنده به تعهدات خود عمل نکرده است. در حالی‌که پیش شرط‌ها در قرارداد اولیه بیان شده است و قیمت خودرو را تابع قیمت تمام شده آن و قابل تجدید نظر کرده است. مشتری هم این را امضا کرده، بنابراین جایی برای اعتراض نیست.

کوهکن خاطرنشان کرد: البته اینکه در قراردادها قید شود قیمت خودرو براساس قیمت تمام شده است، به این معنا نیست که فروشنده می‌تواند سرخود قیمت را افزایش دهد. بلکه این حاکمیت است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تأکید براینکه هرگونه افزایش قیمت باید محمل قانونی داشته باشد، تصریح کرد: باید قیمت‌ها در جلسات مرتبط بررسی شود و سهم افزایش قیمت را در کالای تمام شده ببیند و مجلس در مورد آن تصمیم بگیرد که تاکنون موضوع افزایش قیمت خودرو مطرح نشده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه آزاد تاریخ انتشار 15 آذر 97، کدخبر: 331808، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین