پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
عضو شورای عالی کار گفت: در شرایط کنونی درآمد کارگران تنها کفاف حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های معیشتی را می‌دهد.خدایی افزود: اقشار کارگری چندان زیادخواه نیستند و فقط می‌خواهند دستمزد آن‌ها به میزان صعود نرخ تورم و گرانی کالاها افزایش پیدا کند، ولی نمایندگان کارگران در شورای عالی کار گوش شنوایی در دولت و کارفرمایان پیدا نکردند.

شعار سالعلی خدایی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دستمزد کارگران تنها کفاف حدود ۳۰ درصد از مخارج معیشتی را می‌دهد گفت: متأسفانه مخارج یک خانواده عادی با دستمزد کارگران بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تفاوت دارد.

عضو شورای عالی کار اضافه کرد: افزایش هزینه‌های زندگی و گرانی بیش‌ از حد کالاهای اساسی موجب شده است تا قدرت خرید کارگران برای خرید اقلام مختلف به کمتر از یک‌سوم کاهش پیدا کند.

خدایی افزود: اقشار کارگری چندان زیادخواه نیستند و فقط می‌خواهند دستمزد آن‌ها به میزان صعود نرخ تورم و گرانی کالاها افزایش پیدا کند، ولی نمایندگان کارگران در شورای عالی کار گوش شنوایی در دولت و کارفرمایان پیدا نکردند.

وی با بیان اینکه دستمزد کارگر تنها چهار درصد از هزینه‌های یک کارفرما را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: چرا بسیاری از کارفرمایان با وجود اینکه هزینه‌های سنگین‌تر از دستمزد کارگران را می‌پردازند در افزایش حقوق اقشار کارگری مقاومت می‌کنند و می‌گویند توانایی پرداخت حقوق بالاتر را ندارند؟

عضو شورای عالی کار گفت: گرانی کالاهای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون موجب شده است تا حدود یک‌میلیون تومان بین دستمزد و سبد معیشتی کارگران در هشت ماه ابتدای سال ۱۳۹۷ اختلاف وجود داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه آزاد تاریخ انتشار 15 آذر 97، کدخبر: 331889، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین