پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
هر روز که قیمت‌ها در بازار بالاتر می‌رود سبد معیشت مردم نیز کوچک‌تر می‌شود و شاهد آگهی‌های بیشتر و عجیب‌تری از اجناس دست دوم هستیم یکی از این آگهی‌ها مربوط به وسایل پزشکی دست دوم است.افرادی با گران شدن تجهیزات ارتوپدی، پلاتین‌های دست دوم خود را برای فروش در سایت دیوارآگهی کرده‌اند و برخی از بیماران به دلیل ناتوانی اقتصادی به خرید پلاتین دست دوم رو آورده‌اند؛ این آگهی‌ها این روزها در دسته بندی آرایشی بهداشتی و درمانی سایت‌های فروش اینترنتی یافت می‌شود.

شعار سال: هرروز که قیمت‌ها در بازار بالاتر می‌رود، سبد معیشت مردم نیز کوچک‌تر می‌شود و شاهد آگهی‌های عجیب‌تری هستیم از اجاره لاستیک برای معاینه فنی تا فروش کدملی برای خرید خودرو‌های پیش فروش ایران خودرو و سایپا. از فروش دسته چک بدون جواز تا مشاغل اربعینی! آگهی‌های عجیب البته تمامی ندارد. روز گذشته از فروش وسائل ارتوپدی دست دوم نیز رونمایی شد!

افرادی با گران شدن تجهیزات ارتوپدی، پلاتین‌های دست دوم خود را برای فروش در سایت دیوارآگهی کرده‌اند و برخی از بیماران به دلیل ناتوانی اقتصادی به خرید پلاتین دست دوم رو آورده‌اند؛ این آگهی‌ها این روزها در دسته بندی آرایشی بهداشتی و درمانی سایت‌های فروش اینترنتی یافت می‌شود.

پزشکان می‌گویند از پلاتین برای ثابت کردن استخوان شکسته استفاده می‌شود تا عضو آسیب‌دیده مدتی بی‌حرکت بماند. معمولا زمانی بین سه تا شش ماه طول می‌کشد تا شکستگی‌های بدن جوش بخورد و بعد از مدت یک‌ساله معمولا این امکان وجود دارد که بتوان پلاتین را از بدن خارج کرد.

در یکی از آگهی‌ها پلاتین دست دوم برای ساق دست به قیمت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از محله ابراهیم آباد تهران به چشم می‌خورد. با فردی که آگهی داده تماس می‌گیریم، خودش را مسعود معرفی می‌کند. او به رویداد۲۴ می‌گوید: این پلاتین را از تهران تهیه کردم، اما الان خوزستان هستم. چند سال پیش که دستم شکسته بود از آن به مدت یک سال استفاده کردم و پس از جراحی مجدد بیمارستان آن را به من برگرداند.

او می‌گوید: الان قیمت این پلاتین بیشتر از ۴ میلیون تومان شده البته این پلاتین را سال ۸۷ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تهیه کردم و ۲ تا از پیچ‌های آن هم گم شده است!

مسعود مبنای قیمت گذاری پلاتین‌های خود را سایر آگهی‌ها در سایت دیوار بیان می‌کند.

فروش وسائل ارتوپدی دست دوم در سایت دیوار!

علی یکی دیگر از افرادی که با او تماس گرفتم. او به رویداد۲۴ می‌گوید: این پلاتین‌ها متعلق به دامادشان است که چند سال پیش برای شکستگی ساق پای خود آن‌ها را استفاده کرده و حدود ۱ سال در پای او بوده است.

علی توضیح می‌دهد که می‌توانیم پلاتین را در بیمارستان استرایل کنیم و مجدد از آن برای مریض دیگری استفاده کرد. قیمتی که او در سایت دیوار گذاشته برای یک پلاتین ۶ پیچه ۱.۵ میلیون تومان است. می‌گوید: قیمت پلاتین در حال حاضر گران‌تر از طلا شده و این قیمت به نسبت سایر آگهی‌ها پایین‌تر هست.

فروش وسائل ارتوپدی دست دوم در سایت دیوار!

بابک هم از جمله کسانی است که قصد فروش پلاتین‌های خارج شده از بدنش را دارد. او به رویداد۲۴ گفته سال ۸۵ این پلاتین را خریداری کرده و حدود شش ماه نیز از آن استفاده کرده است.

بابک قیمت پلاتین دست دوم ساق پای خود را سه میلیون تومان آگهی کرده و می‌گوید تخفیف هم می‌دهم البته خودم آنرا نو از کرج خریداری کردم و الان هم استریل است!

خرید و فروش پلاتین‌های دست دوم در حالی انجام می‌شود که حمیدرضا اصلانی عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران اعتقاد دارد استفاده از پلاتین دست دوم در عمل‌های جراحی ارتوپدی انجام نمی‌شود. با اینهمه سخنگوی وزارت بهداشت موضوع را تایید کرده بود و گفته بود فروش پلاتین دست دوم انجام می‌شود.

ایرج حریرچی درباره فروش پلاتین دست دوم در فضای مجازی گفته فروش پلاتین دست دوم از مجرای غیررسمی انجام می‌شود و هیچ پزشکی قبول نمی‌کند تا از این کالا برای بیماران خود استفاده کند. همچنین هرگونه فروش پلاتین دست دوم از سوی فرد یا از طریق سایت کاملا غیرقانونی است و وزارت بهداشت با آن‌ها برخورد می‌کند.

با آنکه حریرچی گفته فروش پلاتین‌های دست دوم از مجرای غیررسمی انجام می‌شود، اما نگاهی به سایت‌های رسمی فروش کالاهای پزشکی نشان می‌دهد این مسئله ربطی به سایت‌های غیرمجاز یا غیررسمی ندارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری رویداد 24 تاریخ انتشار 15 آذر 97، کدخبر: 157312، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین