پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت که تا پایان سال 96 معوقه خانواده‌های ایثارگران و شهدا را به طور کامل پرداخت کنیم .

شعارسال: حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی در مراسم نکوداشت مقام جانباز که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور موضوع بازنگری کلی در بنیاد شهید را مدنظر داریم گفت: هم‌چنین در مورد قانون جامع نیز اگر تصمیم به ادامه روال گذشته گرفته شود،‌این کار را خواهیم کرد و در غیر این صورت موضوع بازنگری مجدد را در صحن مجلس مطرح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید تمام تلاش خود را برای پرداخت معوقات به خانواده‌های شهدا و ایثاگران به کار گرفته است خاطرنشان کرد: معوقات سال 90 را کامل پرداخت کرده‌ایم و پرداخت معوقات سال 91 را شروع کرده‌ایم که حدود 564 میلیارد باید پاداش خدمت شهدا در سال 61 را بپردازیم و تا به حال معوقات 9 استان پرداخت شده است و امیدواریم تا پایان سال 96 دیگر معوقه‌ای نداشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در انقلاب اسلامی بازار ایثار رونق و شکل خاصی گرفته است،افزود:‌ در انقلاب اسلامی اوج ایثارگری خواهد بود. 186 خانواده چهار شهیدی داریم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم فرهنگ ایثارگری را حفظ کرده و رشد دهیم ، گفت:‌فرهنگ ایثار فرهنگ عاشورایی است که باید آن را در جامعه و نسل جوان ما ایجاد کرد و منتقل کنیم.

شهیدی با بیان اینکه بنیاد شهید در حد توان در خدمت خانواده‌های شهدا و ایثارگران است گفت: ما معتقدیم هیچ کاری در قبال فداکاری شهدا و ایثارگران نکردیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از مقام شهدا و دیدار با خانواده‌های آن‌ها به منظور حفظ رشد فرهنگ ایثارگری بسیار کمک کننده است و نسل امروز باید با کتاب خاطرات ، فیلم و یا هر روشی با فرهنگ ایثار آشنا شود.

وی تاکید کرد:‌ خانواده‌های شهد ا و فرزندان شهدا و ایثارگران باید با فرهنگ فداکاری پدرانشان آشنا شوند و امروز گلزارهای شهدا باید زیارت گاه اهل یقین باشد.

زیارتگاه شهدا را باید امام زادگان عشق بنامیم.امروز افتخار ماست و وظیفه ما این است که بتوانیم حرمت فولاد مردان و شیرزنانی که جان و مالشان را در راه حراست از ایران اسلامی و انقلاب نثار کردند را زنده نگه داریم.

وی هم‌چنین در ارتباط با اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال خانواده و فرزندان شهدا و ایثارگران گفت:‌جمعیت این قشر از جامعه بیش از سه میلیون نفر است و حدود 60 الی 70 هزار بیکار در خانواده‌های شهدا داریم که در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26اردیبهشت1395، کدخبر: 95022616187: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین