پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مسیر فشار بر ولیعهد سعهودی با متحدی غیر منتظره روبر شد؛ چرا که اداره اطلاعات مرکزی آمریکا به افشای اطلاعات مربوط به دست داشتن بن سلمان در پرونده قتل خاشقجی متمایل شده است؛ اقدامی که با خواسته های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این خصوص تناقض دارد
شعارسال:«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مسیر فشار بر ولیعهد سعهودی با متحدی غیر منتظره روبر شد؛ چرا که اداره اطلاعات مرکزی آمریکا به افشای اطلاعات مربوط به دست داشتن بن سلمان در پرونده قتل خاشقجی متمایل شده است؛ اقدامی که با خواسته های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این خصوص تناقض دارد.

 به نقل از القدس العربی، یک روزنامه فرانسوی به نام «لوبان۲» در مقاله ای با اشاره به این موضوع نوشته است: سیا هفته گذشته اطلاعات خطرناکی را برای روزنامه «وال استریت ژورنال» فاش کرد؛ اطلاعاتی که مهر تاییدی بر این قضیه است که بن سلمان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است. علاوه بر این اطلاعات مذکور به افزایش نارضایتی کنگره از عربستان و تمایل برای تحریم این کشور منجر شده است.

لوبان۲۱  همچنین نوشت: دولت ترامپ پاهایش را در یک کفش کرده و گزارش اداره اطلاعات آمریکا را نمی پذیرد این در حالی است که برآورد ناظران حاکی از آن است که سرعت نشر این گزارش نشان دهنده این موضوع است که سیا به قدرت ولیعهد سعودی برای دفاع از منافع راهبردی آمریکا تردید دارد.

اووه آسیزت  نویسنده این مقاله در تشریح مطالب خود نوشته است: منافع آمریکا، مهار ایران و محافظت از امنیت اسرائیل است؛ جایی که سیاست محاصره ایران بوِیژه همزمان با جنگ بن سلمان علیه یمن و حمله دیپلماتیک به قطر با شکست روبرو شده است.

نویسنده افزود: توجیه عربستان درباره جنگ یمن مبنی بر حمایت ایران از گروه حوثی ها فقط یک بهانه بود و در واقع حمله سعودی به یمن، فرصت طلایی افزایش نفوذ ایران در مرزهای عربستان را با کمترین هزینه فراهم کرد.

به نقل از این روزنامه فرانسوی ، اداره اطلاعات آمریکا معتقد است که این کشور هزینه گزافی را برای معرفی کردن ولیعهد سعودی به عنوان شاهزاده جنگ طلب در منطقه پرداخته، و علاوه بر این، جنگ یمن باعث ظهور دوباره گروه القاعده در منطقه شده است.

لوبان ۲۱ با تاکید بر اینکه انزوای دیپلماتیک قطر تنها باعث تضعیف ائتلاف عربی و شورای همکاری خلیج فارسی شد که مرگ بالینی آن همزمان با این جنگ آغاز گشت، در ادامه آورد:علاوه بر این سیا از تلاش های بن سلمان برای امضای قرارداد تسلیحاتی با روسیه و خرید سامانه اس ۴۰۰ نیز خوشحال نبود.

روزنامه فرانسوی در پایان به این نتیجه رسیده است که اعضای تیم امنیتی وفادار به بن سلمان اقلیتی بیش نیستند و خاندان سعودی با اجماع مخالف او هستند. دولت آمریکا بن سلمان را متحد خود می بیند اما سازمان اطلاعات مرکزی او را بویژه پس از قتل خاشقجی، تهدیدی برای منافع راهبردی آمریکا در منطقه محسوب می کند.

در پایان عوامل زیادی وجود دارد که توانایی بن سلمان را برای حفظ قدرت خود محدود می کند اما مخالفت اداره اطلاعات آمریکا با او را باید جدی گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار14آذر 97،کدخبر: 671502 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
بازی رو خوب بلده. اول بن سلمان دوشیده شد و بعد، نفر بعدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین