پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) با آمادگی یک فرد تحقق نخواهد یافت، گفت: باید جامعه را برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) مهیا کنیم.

شعارسال: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) با آمادگی یک فرد تحقق نخواهد یافت، گفت: باید جامعه را برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) مهیا کنیم.

آیت‌الله حسن عالمی با اشاره به اینکه جمعه دلتنگی امام زمان (عج) است، گفت: در روایت آمده است که انتظار از افضل عبادات است.

وی با بیان اینکه با هر یک از عبادات آشنایی مناسبی داریم، افزود: نماز را می‌شناسیم احکامش را می‌دانیم و تمام اوقات نماز سعی می‌کنیم در موقع خودش بخوانیم؛ زیرا نماز، ستون دین است، همچنین روزه را به‌عنوان یکی از فرائض می‌دانیم و با اعمال آن آشنا هستیم، اما با انتظار و مسائل آن شناخت لازم را نداریم.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئله انتظار که از افضل عبادات است، آن را باید دقیق بشناسیم، همچون سایر عبادات در حوزه معرفت شناخت پیدا کنیم و بدانیم در حوزه عمل و اجرا چه باید کنیم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم انتظار به لحاظ نظری یعنی چه؟ افزود: انتظار عبارت از ایمان و اعتقاد به منجی بشریت و مصلح اصلی دنیا است. آنچه در زمین آرمان همه انبیا بوده به دست او اجرا می‌شود. در تاریخ از زمان ابوالبشر و پیغمبر، جهان حاکمیت مطلق و جهانی در راستای توحید اعتقاد و عملی تقوا به خود ندیده است.

عالمی تصریح کرد: گرچه به صورت مقطعی در زمان یوسف‌صدیق، با رهبریت ایشان حاکمیت بوده است، همچنین در زمان کوتاه به‌صورت یک حاکمیت مقتدر در جهان حضرت سلیمان(ع) و داوود(ع) وجود داشته؛ اما هیچ‌کدام حکومت جهانی نبوده است. جهان هنوز به آرمان اصلی خودش نرسیده است.

وی با بیان اینکه آرمان اصلی جهان چیست؟ یادآور شد: آرمان اصلی عبارت از این است که در هیچ کجای دنیا ظلمی نباشد و در همه جا مردم خدا را پرستش کنند و حقوق مردم رعایت شود. این چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ از نظر استدلالی و اعتقادی، شیعه بر این باور است که در زمان حضرت حجت‌‌بن‌‌الحسن (عج) این آرمان دینی بشریت اتفاق خواهد افتاد، اما به لحاظ عقل نظری چنین تبیین عقلی و عملی صورت نگرفته است.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: برای انتظار شرایطی را قائل هستند، یعنی هر مکلف و شیعه باید آن را عمل کند، از جمله اینکه این انسان خود را بسازد که شایستگی انتظار و شایستگی دیدن او را در خودش ایجاد کند والا انتظار داشتن از یک انسان آلوده و نرفتن به سمت عبادت و سمت دعوت‌های حضرت امام زمان (عج)، معنای انتظار در عمل برای او قابل تعریف نیست.

وی یادآور شد: بنابراین اولین گامی که به اعتقاد بنده در مورد انتظار لازم است، این است که به عبادات و بندگی حضرت حق بپردازيم و مراقبت کنیم و از گناهان و آنچه را که حضرت حرام کرده، دوری کنیم. نکته بعدی در جهان، انتظار نیاز است به‌خصوص امروز این‌که در جهت ساختن جامعه که منتظر شود، تلاش کنیم برای اینکه ظهور آن حضرت برای یک نفر اصلاح شده و یک نفر منتظر و یک انسان آراسته تحقق نمی‌یابد، برای همه مردم جهان است، يَمْلَأُ اللهُ بِهِ الْأَرْضَ قِسْطاً وَعَدْلا كَما مُلِئَتْ جَوْراً وَظُلْماً» خداوند می‌خواهد زمین را پر از عدل و داد کند.

عالمی گفت: باید تلاش کنیم جریان انتظار بر مردم شناخته شود و این انتظار در جامعه و مردم به وجود بیاید تا زمینه ظهور فراهم شود، زمینه که فراهم شود خداوند اراده‌اش بر این تحقق خواهد یافت و ظهور در زمان خودش انجام خواهد شد، امیدواریم مردم این عصر و زمان چشمانشان به دیدار حضرت منور شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار: 16آذر 97، کدخبر: 342011،www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
از شما انتظار بیشتری می رفت چناب آیت الله. عمیق تر بحث نمایید قربان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین