پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از ثبت یک هزار و 70 اثر تاریخی در گیلان خبر داد و افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم نسبت به مرمت و بازسازی این آثار که سرمایه ملی کشور محسوب می شوند، بپردازیم و آنها را حفظ کنیم.

شعارسال: شهرود امیرانتخابی در کارگروه گردشگری شهرستان لنگرود، اظهار کرد: استان گیلان با داشتن مواهب طبیعی و تاریخی فرصت خوبی را جهت ورود گردشگران داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با اینکه اجماع نظر بین مسئولین درخصوص ضرورت توسعه گردشگری وجود دارد، اما عدم شناخت ظرفیت های استان و سیاستگذاری مناسب در راستای مزیت های گردشگردی باعث اتلاف سرمایه های ملی و عدم جذب ثروت ملی در استان و به تبع آن در کشور شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برنامه ریزی دقیق و استفاده از کلیه ظرفیت های مطلوب استان، چه از بعد تاریخی و چه از بعد طبیعی و سواحل بر اقتصاد استانی و ملی تاثیر گذاشته و به دنبالش ارزآوری، تولید ثروت و ایجاد اشتغال را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دست و گردشگری گیلان، با اشاره به این مطلب که بافت های شهری به عنوان یک ثروت ملی است، اظهار کرد: بافت های تاریخی اولویت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان است؛ نه اینکه کسانی بخواهند آنها را به ویلا یا مجتمع تبدیل کنند.

وی از ثبت یک هزار و 70 اثر تاریخی در گیلان خبر داد و افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم نسبت به مرمت و بازسازی این آثار که سرمایه ملی کشور محسوب می شوند، بپردازیم و آنها را حفظ کنیم.

امیرانتخابی عنوان کرد: با فعال سازی بخش بین الملل این اداره کل نسبت به افزایش توریسم سلامت در گیلان اقدام خواهد شد تا با استفاده از گردشگران کشورهای حاشیه خزر صنعت گردشگری در استان شکوفا سازیم.

وی درخصوص احداث موزه ابریشم در لنگرود، یادآور شد: با تمهیدات اندیشیده شده موزه ابریشم لنگرود به صورت تخصصی احداث و بناهای تاریخی در حال تخریب این شهرستان بازسازی و مرمت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، مدیریت رویدادهای فرهنگی، ترویج جشنواره های روستایی و به نمایش گذاشتن محصولات بومی کشاورزان و صنایع دستی این شهرستان را یکی از راه های رسیدن به گردشگری پایدار دانست و متذکر شد: ضرورت ایجاد بازارچه های صنایع دستی بیش از گذشته در این شهرستان احساس می شود.

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز، خاطرنشان کرد: برای رونق صنعت گردشگری در گیلان بسته های گردشگری باید در شهرستان های استان تعریف شود.

وی با بیان اینکه در افق 1404 باید 20 میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم، گفت: ظرفیت های گردشگری ما باید حداقل پنج برابر شود و لذا سرمایه گذاری در این بخش با توجه به سیاست های کلی کشور سهم خوبی خواهد داشت.

نماینده لنگرود در مجلس، از تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: به زوذی فرودگاه تفریحی در لنگرود احداث می شود.

لاهوتی، راه اندازی سورتمه در منطقه آبچالکی و احداث تله کابین لنگرود را از دیگر برنامه ها دانست و تصریح کرد: تمهیدات لازم در شهرستان فراهم شده و نیازمند عزم اداره کل میراث فرهنگی استان است تا فرصت های نهفته سرمایه گذاری را رونق ببخشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 16آذر 1397 ، کدخبر:97091607762 www.isna.ir،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
س.ح75
تاریخ دیلمان واقعا جالب و خواندنیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین