پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۷۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه کشور نحوه حرکت بودجه به سمت تقویت بنیه دفاعی به صراحت ذکر شده است.
شعارسال: سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به اهمیت تقویت بودجه دفاعی کشور در شرایط کنونی منطقه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که به صورت علنی از طرف دشمنان تهدید می‌شود، بنابراین بودجه دفاعی آن باید به گونه‌ای تقویت شود که هیچ تهدیدی نتواند روی اراده ملت ایران تأثیر بگذارد و بتواند هر تهدیدی را در هر منطقه‌ای در نطفه خفه کند.

وی با بیان اینکه استراتژی جمهوری اسلامی ایران همواره دفاعی بوده و استراتژی تهاجمی هیچگاه در تاریخ ایران دیده نشده است، تصریح کرد: ایران به دلیل داشتن ذخایر غنی همواره مورد تهدیدهای خارجی قرار گرفته داشته؛ بنابراین باید به لحاظ دفاعی همه امکانات و ظرفیت‌های خود را به کار بگیریم.

تقویت بودجه دفاعی در برنامه توسعه ششم ذکر شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برنامه توسعه ششم کشور صراحتاً ذکر کرده که بودجه برای تقویت بنیه دفاعی باید چگونه حرکت کند و نمایندگان مجلس هم همیشه به این موضوع توجه ویژه داشته‌اند و مطابق برنامه‌های بالادستی بودجه دفاعی را مد نظر قرار می‌دهند.

نقوی‌حسینی بابیان در حوزه تحقیق و توسعه دفاعی و موشکی لازم است کارهایی صورت گیرد، تصریح کرد: نیروهای مسلح به ویژه پرسنل پرتلاش و زحمت‌کش این نیروها اعم از نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه‌های زمینی، دریایی و هوایی نیازمند تقویت جدی هستند.

وی با اشاره به اهمیت دیده شدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در بودجه سال ۹۸، تأکید کرد: قابل قبول نیست خلبانی که چند دهه عمر خود را در کشور زحمت کشیده و در دوران دفاع مقدس یار و یاور ملت بوده اکنون که بازنشست شده حقوق اندکی دریافت کند که حتی نمی‌تواند با آن سبد بهداشتی خود را تأمین کند.

ابنیه وزارت دفاع نیازمند بازسازی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ابنیه وزارت دفاع نیازمند بازسازی است. برجک‌های نگهبانی مرزی نیازمند نوسازی است. بنابراین مسائل حوزه دفاعی باید به نحو قابل قبولی در بودجه دیده شود تا بتوانیم استراتژی دفاعی را مطابق اهداف کشور پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی سه نماینده خود برای حضور در کمیسیون تلفیق را انتخاب می‌کند تا حوزه‌های دفاعی را به نمایندگی از کمیسیون دنبال کنند، خاطرنشان کرد: در عین حال با نمایندگان همه دستگاه‌ها که بودجه‌شان مربوط به کمیسیون امنیت ملی است نشست برگزار می‌کنیم و این جلسات با اینکه هنوز کمیسیون تلفیق شکل نگرفته، در کمیسیون امنیت ملی در حال برگزار است و بودجه‌های نهادهای وابسته بررسی شده و پیشنهاد دستگاه‌ها را می‌گیریم تا بتوانیم بودجه را به درستی تصویب کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 24 آذر 1397 ، کدخبر: 343865 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
با توجه به تهدیدات نظامی از سوی قدرت های بزرگ و همچنین کشورهای منطقه افزایش بودجه نظامی کشور از هر چیزی واجب تر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
س.ح75
برنامه دفاعی ایران نباید هیچ رقمه کند بشه چون امنیت کشورمون بهش بستکی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین