سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۳۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
قیمت خودرو‌ها به‌طور میانگین حدود ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت و به احتمال زیاد، لیست قیمت‌ها نیز طی این هفته یا نهایتا هفته آتی، اعلام و ابلاغ خواهد شد. اعلام و ابلاغ قیمت‌ها البته توسط ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد،
شعارسال: شب گذشته قیمت جدید خودرو که همه منتظر اعلام آن بودند توسط برخی منابع آگاه به بیرون درز کرد. قیمت‌هایی که برق از کله مصرف کننده بخت برگشته پراند.

خبرهای موثق حاکی از آن است که در آخرین جلسه مربوط به تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو که سازمان حمایت میزبانی آن را بر عهده داشته است، مقرر شده نرخ کارخانه‌ای خودرو‌های تولید داخل حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۳۰ درصد بالا برود!

با این حساب، قیمت خودرو‌ها به‌طور میانگین حدود ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت و به احتمال زیاد، لیست قیمت‌ها نیز طی این هفته یا نهایتا هفته آتی، اعلام و ابلاغ خواهد شد. اعلام و ابلاغ قیمت‌ها البته توسط ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد، به نحوی که این ستاد، طبق اختیاراتش می‌تواند در لیست ارسالی از سوی سازمان حمایت، دخل و تصرف انجام دهد.

قیمت احتمالی برخی خودروهای پرتیراژ داخلی بدین شرح است

نام خودرو

قیمت پس از افزایش میانگین ۷۰ درصدی

قیمت پس از اعمال درصدهای احتمالی

پراید 131

39.500.000

34.500.000

تیبا معمولی

47.000.000

44.000.000

تیبا 2

53.000.000

50.000.000

پژو 405

56.000.000

49.500.000

پژو 206 تیپ 2

61.000.000

61.000.000

پژو 206 تیپ 5

71.000.000

71.000.000

پژو پارس معمولی

69.000.000

69.000.000

سمند EF7

57.500.000

57.500.000

تندر E290

75.000.000

80.000.000

انتشار قیمت‌های احتمالی مد نظر خودروسازان با واکنش‌های تند مردم مواجه شده است. هر چند تا لحظه تنظم این خبر هنوز مرجع رسمی لیست قیمت جدید دو خودروساز داخلی را تایید نکرده است، اما بررسی جدول نشان می‌دهد، قیمت‌های اعلام شده، دقیقا همان قیمت‌هایی هستند که در محافل رسمی و غیر رسمی از دهان خودروسازها شنیده می‌شد.

واکنش‌ها اما از لحظه انتشار خبر آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد. واکنش‌هایی که طبق معمول برخی نمک دارند و بعضی نفرین و ناله و عده‌ای هم با نگاهی منطقی قیمت‌های جدید را زیر سوال برده‌اند.

مخاطبی به نام "مصرف کننده بد بخت و بیچاره" با گلایه از قیمت‌های جدید نوشته است: «دریافتی خالص حقوق ما هم آیا ۷۰ درصد رشد خواهد داشت. مانند همیشه خودرو سازان با انحصار اهدایی دولت ومجلس پیروز شدند و مردم عادی و مصرف کنندگان بازنده اصلی گرانی راستی قراره سال دیگه حقوقها را ۲۰درصد اضافه کنند که با کسر بیمه و مالیات و افزایش طبقاتی فکر کنم۱۵ یا ۱۶ درصد به دریافتیمون البته در سال اینده اضافه بشه .....البته با امدن سال ۹۸ خودروسازان به مناسبت حلول سال جدید فکر کنم یک ده پانزده درصدی هم انموقع اضافه کنند به قیمتها .... از مسئولان وزارت صنایع دولتیها نمایندگان ناظر و خاموش و خلاصه همه انها که کاری از دستشان بر میاید ولی نظاره گرند کمال تشکر را داریم.»

"بازیگر میدان سیاست" با لحنی تند نوشته است: «من یه زمانی میگفتم باید از صنعت خودروسازی در ایران حمایت کرد و به همین دلیل باید مانع واردات خودرو شد. ولی الان واقعاً از صمیم قلب امیدوارم و آرزو میکنم که صنعت خودرو در ایران نابود بشه. خود خودروسازها با کاهش عرضه و ایجاد جو روانی این کارو کردن. حالا میگن قیمت کارخانه باید بر مبنای بازار تعیین بشه! واقعاً امیدوارم این ظلم خودروسازان داخلی هر چه زودتر بر این مردم تموم بشه. من شخصاً ترجیح میدم گاری از چین بخرم ولی از این خودروساز بی انصاف داخلی ماشین نخرم.»

برخی از مخاطبان نیز از مردم درخواست کرده‌اند با ایجاد کمپینی، خودروهای داخلی را تحریم کنند. مخاطبی در همین باره نوشته است: «بیش از شصت درصد از تصادفات منجر به فوت مربوط به پراید می باشد. با این حال چرا باید برای این قاتل مبلغ 35 میلیون تومان پرداخت. باید کمپینی تشکیل شود و به خودروهای داخلی نه گفت و تا زمانی که خودروهای داخلی از لحاظ کیفیت و قیمت به سطح قابل قبولی نسبت به خودرهای خارجی نرسید، خریداری نکنیم.»

در بین واکنش‌های مخاطبان اعتراض به سازمان حمایت از مصرف کننده هم کم نیست. برخی به این نکته اشاره کرده‌اند که اگر سازمان حمایت از مصرف کننده، مستقل و به فکر مردم بود این قیمت‌ها را تایید نمی‌کرد. مخاطبی ناشناس با زبان طنز نوشته است: «از همه ...... كه به خاطر تلاش و فكر زياد برای رفاه حال .... زحمت فراوان می‌كشند و از خواب و خوراك باز مانده اند تشكر می‌نمايم.»

در بین نظرات مخاطبان فرارو، بسیاری به عدم تعهد خودروسازهای داخلی در تحویل خودروهای ثبت‌نامی اشاره کرده‌اند و تعلل در تحویل خودروهای ثبت نامی را اعلام قیمت‌های جدید و سپس گران تر فروختن خودرو به مردم می‌دانند. یکی از مخاطبان در همین رابطه نوشته است: «همه چی مشخص شد الا تعهدات قبلی ایران خودرو و سایپا!! چرا شما گوش شنوا ندارید؟!! اصلا بیایید قیمت پژو ۲۰۶ زو بزارید دویست میلیون؛ مصرف کننده خودش تصمیم میگیره بخره یا نخره! اما ایران خودرو یکسال پیش ماشین ثبت نام کرده با نرخ قبلی؛ شش ماه در انجام تعهدات اش تاخیر داره! قطعات رو دپو کرده تا قیمت رو ببره بالا!! این کار اگه کلاه برداری نیست اسمش چیه؟!!!!! چرا کسی بداد مردم و مشتری بیچاره نمیرسه؟!»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 26 آذر 1397 ، کدخبر: 384106 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
4
بر پدر و مادر شون لعنت
پاسخ ها
حمید رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
واقعا امیدوارم ایران خودرو وسایپا اتیش بگیره که مردم را اتیش زدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین