پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: دولت سابقه بدی در واگذاری استقلال و پرسپولیس دارد و امیدوارم این‌بار مانع خصوصی‌سازی این دو باشگاه نشود.

شعارسال:مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: دولت سابقه بدی در واگذاری استقلال و پرسپولیس دارد و امیدوارم این‌بار مانع خصوصی‌سازی این دو باشگاه نشود.

امیر عابدینی درخصوص تصویب مصوبه واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: سال ۹۴ ما شاهد تصویب مصوبه‌ای بودیم که بیانگر این موضوع بود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به‌دلیل آنکه مؤسسات فرهنگی هستند نمی‌توانند واگذار شوند، چراکه به استناد قانون اساسی، ورزش زیرمجموعه فرهنگ است.

وی ادامه داد: این مصوبه باعث شد که مزایده واگذاری باوجود درخواست‌های فراوان مسکوت بماند ولی با مصوبه‌ای که روز گذشته دولت آنرا به مرحله تصویب رساند، عملاً مصوبه سال ۹۴ ملغی شد. حالا باید موانع برای واگذاری از سوی دولت برداشته شود تا مراحل خصوصی‌سازی به‌درستی جلو برود.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: پس از آنکه شرایط برای آزادسازی صورت گرفت و به مرحله خصوصی‌سازی نزدیک شد، مزایدهآخرین مرحله است که در آن شرکت‌های متقاضی برای برنده شدن در آن شرکت می‌کنند. البته به‌شرطی‌که دولت دخالتی در مرحله پایانی مزایده نداشته باشد. متأسفانه دولت سابقه بدی در مزایده دارد و من به‌عنوانِ فردی که تا آخرین لحظه مزایده‌های قبلی حضور داشتم به این واگذاری خوش‌بین نیستم.

وی یادآور شد: البته من نمی‌گویم که این‌بار مراحل واگذاری با مشکل روبه‌رو می‌شود چون امکان دارد شاهددخالت دولت در خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نباشیم ولی دو بار در سال‌های ۹۳ و ۹۴ مزایده واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صورت گرفت که پس از باز شدن پاکت‌ها و انتظار برای اعلام برنده مزایده، دولت اعلام کرد با کمال عذرخواهی امکان واگذاری وجود ندارد.

عابدینی درخصوص اینکه این‌بار مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان تلاش زیادی می‌کند تا خصوصی‌سازی سرخابی‌ها رسماً صورت پذیرد، اظهار کرد: متأسفانه سلطانی‌فر دخالت‌های ریز و درشتی در فوتبال دارد و در دوره قبلی محمود گودرزی این کار را انجام نمی‌داد. او چون کشتی‌گیر بود از طریق امیر خادم دخالت در فوتبال را اجرایی می‌کرد ولی سلطانی‌فر چون خودش اهل فوتبال است، به‌صورت مستقیم وارد مسائل فوتبالی می‌شود.

مدیرعامل سابق پرسپولیس افزود: دخالت‌های بیش از حد وزیر ورزش در فوتبال باعث شده که بسیاری از هواداران استقلال سلطانی‌فر را به‌خاطرِ موفقیت تیم برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیسی بدانند و او که دوست ندارد متهم به رنگی بودن شود، می‌خواهد خودش را نجات دهد و از وابستگی فوتبالی رهایی پیدا کند. متأسفانه در ورزشگاه‌ها برخی اهانت‌ها به سلطانی‌فر شد که حق او نبود. من شخصاً به عملکرد وزیر ورزش انتقاد دارم ولی نباید به او فحاشی شود. هوادار حق دارد اعتراض کند ولی نباید با جنجال و توهین این اعتراض را بروز دهد.

عابدینی تأکید کرد: ما اگر مدعی بافرهنگ بودن هستیم باید فضایی حاصل کنیم که بیانگر این موضوع باشد. تماشاگر باید جلوی اهانت‌ها را بگیرد نه آنکه مجری آن باشد. وزیری که جرمش این است فوتبال را دوست دارد و براساس سیاق ورزشی که دارد به یک رنگ علاقه دارد و نمی‌تواند این علاقه را پنهان کند، حقش نیست که توهین بشنود. من در جلسه‌ای که با او داشتم از وی خواستم فقط خودش را وقف فوتبال نکند چون این ورزش جایگاهش را در میان مردم پیدا کرده است ولی سلطانی‌فر علاقه‌ای نداشت که به این توصیه من توجه کند. امیدوارم که پس از این شاهد اهانت به وزیر ورزش نباشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار26آذر 97، کد خبر: 344880 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین