پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به ضرورت هوشیاری مردم درزمینه خرید زمین، گفت: اراضی روبه‌روی پارک کوهستان یزد فاقد کاربری تجاری و مسکونی است.

شعار سال: محمدحسین رحیمی‌زاده با اشاره به اینکه مردم در زمان خرید اراضی به نوع و کاربری زمین توجه و از مراجع صالح استعلام کنند، گفت: مدتی است برخی افراد و بنگاه‌های املاک در استان یزد اقدام به تبلیغ پیرامون فروش زمین‌های روبه روی پارک کوهستان کرده‌اند.

وی افزود: این افراد در آگهی‌ها و تبلیغات خود این زمین‌ها را با کاربری تجاری و مسکونی معرفی کرده‌اند که در این زمینه مردم باید هوشیار بوده و فریب سودجویان را نخورند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: نکته مهمی که در خصوص این اراضی باید موردتوجه قرار گیرد آن است که قسمتی از اراضی روبروی پارک کوهستان متعلق به دولت و بخشی از آن به اشخاص تعلق دارد؛ تمام اراضی فاقد کاربری مسکونی و تجاری است.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: هرگونه قطعه‌بندی و تفکیک این زمین‌ها مطابق قانون ممنوع است و از تغییر کاربری این اراضی به مسکونی و تجاری جلوگیری می‌شود. شهرداری یزد نیز در محدوده اختیارات قانونی خود مکلف به برخورد با متخلفین در این زمینه است.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد اذعان کرد: چنانچه بنگاه املاکی از مقررات و ضوابط جاری تخلف کند برابر ماده ۱۷ قانون نظام صنفی اتحادیه مربوطه باید با آن واحد برخورد قانونی کند.

وی در پایان گفت: مردم برای هرگونه خرید زمین ابتدا از نهادهای مربوطه استعلامات مربوطه را اخذ کرده و سپس اقدام به خرید زمین کنند؛ چراکه عدم استعلام در خصوص ماهیت زمین‌های مربوطه می‌تواند خسارات زیادی به خریداران آن وارد کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 4 آذر 97، کد مطلب: 13970904000220:www.yazd.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین