پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۶۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
به گفته مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با وجود آنکه در مقابله با تغییر اراضی کشاورزی بعضا اعمال نفوذ افراد و خلاء قانونی وجود دارد، اما متخلفان باید بدانند که سازه‌های غیر مجاز در هر صورت تخریب خواد شد.

شعارسال: کاووس رمضان‌زاده اظهار کرد: با وجود اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است مگر در موارد ضروری، اما متأسفانه طی سنوات گذشته طبع و تمایل مردم به سمت احداث باغ ویلا به‌ویژه در نقاط خوش و آب‌وهوا گرایش پیدا کرده است.

وی افزود: در لرستان چند منطقه بحرانی داریم؛ همین دو هفته گذشته در منطقه تجره حدود ۷ مورد تغییر کاربری داشتیم که حکم قلع‌وقمع را گرفتیم، در منطقه قلعه سنگی ۷۰ مورد شناسایی‌شده تا با حکم دادستان حکم تخریب را بگیریم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه بیان کرد: در منطقه سرزنگول و عسگرآباد خرم‌آباد کاری که در حال حاضر انجام می‌دهیم اخطار به مالکان است؛ یعنی زمانی را برای آن‌ها تعیین می‌کنیم تا خودشان تغییر کاربری ایجاد شده را تخریب کنند.

رمضان‌زاده با اشاره به اینکه هفته گذشته دو مورد تخریب در منطقه کاکارضا انجام شده و در حال حاضر نیز ۳۵ مورد حکم تخریب در شهرستان الشتر اخذ شده، عنوان کرد: علاوه بر این ۴۲ سفره‌خانه سنتی غیرمجاز در ورودی کهمان شناسایی‌شده که هشدارهای لازم را داده‌ایم و در صورت امتناع وارد فاز قضایی می‌شویم.

وی گفت: در شهرستان بروجرد نیز کانون تغییر کاربری اراضی منطقه گلدشت است که ۹ مورد تخریب انجام و ۱۲ یا ۱۳ قلع‌وقمع دیگر در دستور کار داریم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اینکه خلأ قانونی، اجرا نشدن قانون یا نفوذ برخی افراد از دلایل تغییر کاربری اراضی است، اظهار کرد: با وجود این، با استناد ماده ۳ حفظ کاربری اراضی هرگونه تغییر علاوه بر قلع‌وقمع بنا تا سه برابر ارزش بنا مشمول جریمه است.

رمضان‌زاده اضافه کرد: علاوه بر این، طبق تبصره ۱ و ۲ قانون حفظ کاربری اراضی مالکان باید ابتدای کار نسبت به جمع‌آوری بنا اقدام کنند و در صورتی که تمکین نکنند با دستورالعمل دادستان باید تخریب شود.

رمضان‌زاده به پیامد تغییر کاربری اراضی نیز اشاره کرد و گفت: زمین بستر تولیدات کشاورزی است این تغییر کاربری امنیت غذایی را مختل و به پیکره اقتصاد استان خسارت وارد می‌کند از سوی دیگر این منابع متعلق به نسل آینده است و باید در حفاظت از آن بکوشیم.

وی در پایان تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم از تغییر کاربری اراضی به‌طور جد پرهیز کنند همچنین اگر به دنبال خرید زمین هستند حتماً از امور اراضی استعلام کنند موضوع دیگر اینکه از تفکیک اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری ربیع ، تاریخ انتشار:27 آذر 1397 ، کدخبر:575719 ،www.raby.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
دوست عزیز وقتی سازه بنا میشه کلی درخت و شادابی خاک از بین میبره خراب کردن فایده ای ندارد از ابتدای امر باید جلوی این ساخت و سازهای غیرقانونی گرفته بشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین