سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
" تعلل و به تاخیر انداختن کارها" از جمله مشکلاتی است که در وجود هر شخص ممکن است لانه کرده باشد و بر تمام اندیشه ها و گرایش ها و رفتارهای او تأثیر گذاشته است.

شعار سال: 1) برای خودتان فواید و زیان های امروز شروع کردن را فهرست وار بنویسید. برای اینکار می توانید قبل از شروع کار در کاغذی که به دو بخش فواید و مضرات تقسیم شده است فواید و زیان های انجام اکنون کار را بنویسید مسلما وقتی خواهید دید که فواید اکنون شروع کردن بیشتر از بعدا انجام دادن است منطقا خواهید پذیرفت که کار را انجام دهید.

۲)برنامه ریزی

همین الان زمان دقیق انجام کارتان را مشخص کنید و از خودتان بپرسید ممکن است چه چیز هایی مانع انجام آن شود ؟ و اینکه چه راه هایی وجود دارد تا مانع ها را کنار بگذارید.

۳) کار را ساده کنید

اگر به جای هدف های بسیار بزرگ و کمال گرایانه اهداف واقعی را انتخاب کنید کارتان آسانتر خواهد گشت.

لازم نیست برای یک متن عبارات شما شاعرانه و ادیبانه مدرن باشد.

راه دیگر رای تبدیل کار دشوار به کار ساده این است که در هر زمان قدری از آنرا انجام دهید . زمان های کوتاه و محدودی را انتخاب کنید آیا حاضرید هر روز ده تا پانزده دقیقه روی کار بزرگی که پیش رو دارید کار کنید؟ شاید بگویید پانزده دقیقه قطره ای در مقابل دریاست ولی وقتی آنرا انجام دادید ممکن است خود به خود به انجام بقیه کار ترغیب شوید و اینکه 15 دقیقه انجام دادن یک کار مسلما بهتر از هرگز انجام ندادن آن است.

۴) مثبت فکر کنید

وقتی از انجام کاری طفره می روید همان لحظه از خودتان بپرسید به چه چیزی فکر می کردید؟ و آن ها را یادداشت کنید.

افکاری از این دست:

_ خیلی خسته کننده است

_ بهتر است وقتی که حوصله بیشتری داشتم بنویسیم

_ باید همه  اینها را بنویسیم.

هر یک از این افکار قابل چالش بوده و منطقا نادرست است که با جایگزین کردن فکر مناسب می توان احساس بهتری داشت و به تبع آن کار را انجام داد.

افکار بالا را می توان به این صورت جایگزین کرد:

* از کجا می دانم که خسته کننده است ؟ شاید نباشد می توانم اندکی از کار را انجام دهم و نتیجه اش را ببینم

* برای شروع نیازی به روحیه خوب نیست وقتی شروع کنم احتمالا حال و حوصله پیدا خواهم کرد

* مجبور نیستم همه را امشب انجام دهم اگر اندکی از آن را انجام دهم احساس بهتری پیدا می کنم.

۵) خودتان را تشویق کنید

وقتی از انجام کاری طفره می روید به احتمال زیاد بعد از اتمام روز احساس گناه می کنید و مضطرب می شوید اگرچه انجام آن کار به خودی خود پاداش ندارد وقتی آنرا انجام می دهید احساس خوشایندی دارید.

۶) وقتی کاری را که از انجام آن طفره می روید انجام دادید به خودتان پاداش دهید (کاری که دوست دارید را انجام دهید یا ...)

۷) در نهایت اینکه بدانید اگر امروز اندکی از کار را انجام دادید بهتر از آن است که امروز هیچ کاری انجام نداده باشید.

منابع:

از حال بد به حال خوب دیوید برنز

شیوه های تغییر رفتار میلتن برگر

شناخت درمانی جودیت بک

روانشناسی یادگیری لفرانسوا

روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف

بخوانید و همرسانی بفرمایید...

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مداف، تاریخ 28 آذر 97، کد مطلب: 82427:www.mefda.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین