پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۷۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
براساس اعلام وزارت تعاون ۲ میلیون و ۵۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی تا پایان آذر ماه بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد و برای ۱۱ میلیون کارگر نیز به زودی واریز می‌شود.

شعارسال: هیئت وزیران در ۲۷ آبان ماه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه را تصویب کرد.

بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است برای حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کند.

طبق اعلام دولت بسته حمایتی با مبلغ میانگین ۲۰۰ هزار تومان به تمام افرادی که حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دارند تعلق می‌گیرد که در این میان خانوارهای تحت پوشش و پشت‌نوبتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند شدند؛ همچنین خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار مشمول سبد حمایت غذایی می‌کنند.

حال پس از گذشت یک ماه از آغاز واریز بسته حمایتی این بار نوبت به ۲ میلیون و ۵۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی رسید که تا پایان آذر ماه بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد و برای ۱۱ میلیون کارگر نیز به زودی واریز می‌شود، برای مرحله اول سبد حمایتی ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

به علاوه سایر گروه‌های هدف از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط معرفی و نهایتا بسته حمایتی را دریافت کنند و آخرین گروه‌هایی که طی روز‌های آتی مبلغ بسته حمایتی به حسابشان خواهد رفت مربوط به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی است که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و تا پایان آذر ماه بسته حمایتی را دریافت می‌کنند.

همچنین ۱۰ تا ۱۱ میلیون نفر شاغلان سازمان تامین اجتماعی مشمول دریافت بسته حمایتی هستند و تامین اعتبار این بخش نیز صورت گرفته که طی روز‌های آتی این تعداد شاغلان نیز بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد؛ این در حالی است که برخی از شاغلان تامین اجتماعی به دلیل آنکه در ادارات دولتی مشغول فعالیت هستند با آمار دستگاه‌ها همپوشانی دارد که پالایش اطلاعات صورت خواهد گرفت.

گفتنی است مبنای پرداخت بسته نهاد‌های حمایتی بعد خانوار بوده که از ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغییر است، اما بقیه گروه‌ها ۲۰۰ هزار تومان ثابت دریافت می‌کنند و در حال حاضر کارکنان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و نیرو‌های مسلح طبق ضوابط و مقررات بسته خود را دریافت کردند و آخرین مرحله پرداخت شاغلان تامین اجتماعی هستند.

براساس اعلام وزرات رفاه، سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای ۳ مرحله بسته حمایتی خانوار‌های هدف ۹ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده و با تاکید رئیس جمهور تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 28آذر1397 ، کدخبر: 477345: www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین