پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
یک عضو عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نیاز است پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش راندمان آبیاری در قانون بودجه لحاظ شود تا هدفگذاری صورت گیرد.

شعار سال: محمدتقی توکلی در اظهار کرد: بهره‌وری از آب یعنی از هر مترمکعب آب بیشترین تولید را داشته باشیم که در ایران بهره‌وری در آب کشاورزی کمتر از 1 کیلوگرم است در صورتی که در کشورهای پیشرفته این رقم 2.5 کیلوگرم است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید آیتم‌های کشاورزی نظیر مکانیزاسیون و تکنولوژی را ارتقاء دهیم همچنین از بذرهای سازگار با منطقه‌ استفاده تا تولید بیشتر شود، همچنین مدیریت کاشت، داشت و برداشت در نظر بگیریم.

وی با اشاره به این‌که «باید از منابع آبی حداکثر استفاده را ببریم»، گفت: متوسط راندمان آبیاری در کشور 40 درصد است و این در حالیست که در برخی کشورها، خاورمیانه و کشورهای شاخ آفریقا این راندمان 55 درصد است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: امسال به دولت پیشنهاد دادیم راندمان آبیاری را در برنامه ششم توسعه به 48 درصد برساند که البته تحقق این مهم سرمایه‌گذاری زیادی می‌خواهد و نمی‌توانیم یک دفعه راندمان را از 40 درصد به بالای 50 درصد برسانیم.

وی تصریح کرد: نیاز است پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش راندمان آبیاری در قانون بودجه لحاظ شود تا هدفگذاری صورت گیرد. قرار است در برنامه ششم سالانه 400 هکتار از اراضی کشاورزی آبیاری نوین شوند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 31 ارديبهشت 1395، کد مطلب: 95023119297:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین