پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۵۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه پیشنهاد مدیران خودروسازی افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو بود اما مدیران دولتی و کاسه داغ‌تر از آش آنرا به فروش ۵ درصد زیر قیمت بازار رساندند، گفت: قوه قضائیه باید با تشکیل کمیته‌ای تخصصی دلیل بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی را مشخص کند.
شعارسال: محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره انحصارگرایی خودروسازان گفت:‌ این موضوع ظلم بزرگی به مردم کشورمان است ضمن اینکه متأسفانه خودروسازان در حالی خودروهای خود را به نرخ روز و پیش‌فروش قطعی و تحویل فوری می‌فروشند در حالیکه برخی مشتریان این شرکت‌ها 6 ماه است در انتظار تحویل خودرو از خودروسازان هستند و اگر تعهدی وجود دارد خودروسازان باید در ابتدا به مشتریان قبلی خودروها را تحویل دهند.

وی افزود: متأسفانه تاکنون این تخلف خودروسازان مبنی بر وجود تعهدات زیاد در حالیکه خودرو به نرخ روز و تحویل فوری به مشتریان ارائه می‌شود رسیدگی نکرده‌اند. ضمن اینکه انحصارگرایی خودروسازان به حداکثر رسیده و حتی اجازه ورود خودروهای خارجی هم به کشور داده نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:‌ پیشنهادی اخیراً مبنی بر عدم اسقاط خودروهای خارجی حاضر در مناطق آزاد که هشت سال از ساخت آنها می‌گذرد به منظور استفاده به دلیل عدم ارزبری صورت گیرد. این در حالی است که برخی از این خودروها در حد نو هستند.

منصوری گفت: متأسفانه جریان مافیایی پیچیده‌ای در خودروسازان وجود دارد که در حال مدیریت دولت و بازار هستند. همچنین با وضع تعرفه سنگین بر واردات خودرو موجب ایجاد انحصار در کشور شده‌ایم و این موضوع موجب پایین آمدن کیفیت تولید خودرو شده است.

وی افزود: وضعیت فعلی خودروسازان و یکجانبه‌گرایی آنان و نگاه بالا به پایین آنها منجر به ناراحتی مردم کشورمان شده است و با توجه به اینکه در ۵۰ سال گذشته اقداماتی در صنعت خودروی کشور انجام شده است که خودروسازی می‌توانست کمک حال اقتصاد کشور بویژه در دوران تحریم باشد اما امروز به جایی رسیده‌ایم که با دست خودمان و با ایجاد انحصار، نه تنها موجب از میان رفتن این صنعت شده‌ایم، بلکه موجب بروز مشکلاتی برای صنایع مختلف از جمله قطعه‌سازان نیز شده‌ایم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شرکت‌های خودروسازی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن به صراحت به نمایندگان مجلس گفته بودند که به هیچ‌وجه قصد فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار را ندارند. این در حالی است که متأسفانه بازار دو دستی تحویل خودروسازان شده و این مدیران پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی خودروها را مطرح کرده بودند و متأسفانه به نظر می‌رسد که دلسوزی برخی مدیران دولتی برای آنها از خودروسازان بیشتر بوده و در حقیقت کاسه داغ‌تر از آش هستند.

منصوری افزود: بسیار جای تأسف است که پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو از سوی مدیران شرکت خودروسازی در چند هفته گذشته به جایی رسیده است که هم‌اکنون آنها خودروهای خود را ۵ درصد زیر قیمت بازار می‌فروشند و این یعنی انحصار و فساد بیشتر.

وی با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت: در نهایت گزارش این موضوع تهیه شده و تقدیم قوه قضاییه خواهد شد اما امیدوارم این قوه با مهربانی پایان نپذیرد چرا که ظلم زیادی از سوی خودروسازان به مردم شده است و سازمان تعزیرات حکومتی هم دراین خصوص به وظایف خود عمل نمی‌کند و امیدواریم این موضوع به سرعت از سوی دستگاه قضا مورد رسیدگی قاطعانه قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان به دلیل عمکرد نامناسب، در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند گفت: این موضوع یک فاجعه است چرا که 4 سال بعد میزان این بدهی به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیز خواهد رسید و باید جلوی این فاجعه را هر چه زودتر بگیریم گفت: اگر دستگاه قضا با تشکیل کمیته تخصصی در این باره به چگونگی این بدهی ورود کند همه چیز مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مافیای خودرو دوست ندارد که خودرو در بازار زیاد شود ضمن اینکه قطعاً دفاع از منافع مردم مانع از سودجویی آنها خواهد شد خواهد گرفت. همچنین اصلاح ساختاری و توزیع متناسب بر درآمد برای اقشار مختلف کشور باید فراهم شود تا تهیه یک خودرو برای یک جوان به آرزو و آمال تبدیل نشود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 2 دی 1397 ، کدخبر: 13971001001090 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
0
مدیران خودرو سازی ها در چاپیدن مردم رکوردهای تاره ای دارن به ثبت میرسونن
حامد كاظمي
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
كاسه داغتر از آش بودن برخي مديران وزارتخانه صمت اين است كه اكثرشون عضو هيئت مديره شركتهاي اقماري خودروسازان هستن و لذا هرچه قيمت خودرو بالاتر باشه پاداش هيئت مديره ايشون بيشتر ميشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین