پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش بدهکاری واحدهای صنعتی به بانک ها خبر داد و گفت: متاسفانه حدود ۲۵۰ واحد صنعتی دیگر بر اثر سومدیریت در تسهیل و رفع موانع تولید در حال تصرف شدن توسط بانک‌ها هستند.

شعارسال: نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش بدهکاری واحدهای صنعتی به بانک ها خبر داد و گفت: متاسفانه حدود ۲۵۰ واحد صنعتی دیگر بر اثر سومدیریت در تسهیل و رفع موانع تولید در حال تصرف شدن توسط بانک‌ها هستند.

علیرضا فرجی با بیان اینکه تعداد ۱۶۸ واحد صنعتی استان خصوصا در شهرستان ساری درگذشته به تصرف بانک‌ها در آمده است، اظهار کرد: هم اکنون نیز حدود ۲۵۰ پرونده دیگر آماده تحویل به بانک‌ها بوده و این یعنی بدهکاری مشکل بخش زیادی از این واحدها بوده است.

70 درصد تکنولوژی صنایع متعلق به سه دهه پیش

وی، نوسازی تکنولوژی صنایع را یکی دیگر از مشکلات این بخش دانست و اظهار کرد: 70 درصد تکنولوژی صنایع ما متعلق به سه دهه پیش است که امیدواریم با حمایت دولتمردان بازسازی شوند.

این مسئول با ابراز نگرانی از اینکه مدیران دارای صلاحیت در بخش های صنعتی وجود ندارند، یادآورشد: قوانینی که در سال های اخیر برای پیشبرد اهداف صنایع قرار داده شده است، مناسب زمان حال نیست زیرا هم اکنون کشور ما در جنگ اقتصادی به سر می برد.

انتقاد از ناکارآمد بودن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

فرجی با انتقاد از ناکارآمد بودن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: اقدام به برگزاری جلسات متعدد در همه واحدها جهت رفع مشکل یک واحد، تنها اتلاف وقت است در حالی که برای رفع هر مشکل، مجلس می‌تواند یک قانون یا طرح تصویب کند.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن انتخاب مدیران صنعتی از بین کسانی که از مشکلات این بخش به خوبی آگاهند را یکی از بهترین راه های حل مشکلات صنعتی برشمرد و افزود:کسی که برای رسیدن به این سمت تمامی درجات پایین دست را به درستی طی کرده باشد و به صورت جدی برای بهبود اوضاع تلاش کند، لایق مدیریت در این بخش است.

تاسف از انتخاب مدیران سفارشی در صنعت

فرجی با ابراز تاسف از اینکه برخی افراد به صورت سفارشی و بدون آگاهی درباره بخش صنعت و تنها با اعمال سیاسی وارد آن می‌شوند، اظهار کرد: بخش های مختلف از قبیل اتاق بازرگانی کل کشور و خانه صنعت و معدن تمام استان ها از این موضوع شکایت کرده‌اند اما دولت هیچگونه همکاری جهت رفع مشکلات در این زمینه نکرده است.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن عملکرد مجلس در زمینه تعامل با بخش های خصوصی را بسیار ضعیف توصیف کرد و افزود: اختلاف طبقاتی موجب شده که ملت ایران از درون کشور دچار تحریم شوند.

فرجی مدیران و کارگران بخش صنعتی را سربازان جنگ اقتصادی دانست و بیان کرد: اگر مسئولان از ما حمایت کنند و مواد اولیه در داخل کشور تولید شود بخش عظیمی از مشکلات صنعت از قبیل بدهکاری به بانک‌ها حل خواهد شد.

کارخانه‌های چوب در حال تعطیل شدن

وی به عدم مدیریت در استفاده کارخانجات از جنگل ها برای تولید مواد اولیه و اجرای طرح تنفس جنگل اشاره کرد و گفت: از مسئولانی که برای استفاده بی رویه از جنگل مجوز صادر می کردند انتظار می رفت با آینده نگری و اقدام به جایگزینی درختان، بستری مناسب برای جلوگیری از نابودی جنگل و بدنبال آن تعطیلی کارخانه هاو واردات چوب فراهم کنند.

فرجی تصریح کرد: افزایش قیمت محصولات، ناشی از وجود ناهماهنگی بین سرمایه‌های به دست آمده از صادرات و هزینه هایی است که وارد کنندگان با توجه به نرخ ارز باید برای خرید محصولات وارداتی بپردازند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:1دی 1397 ، کدخبر97100100192:www.isna.ir ، 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین